Marsvin iFokus

Marsvin

Etikettersjukdomarohyraskador
Läst 1112 ggr
FeliciaS
0

Böld (tumör?) i knävecket

Min hona har fått en stor böld i knävecket vid höger bakben. Den är ganska mjuk och i storlek av en persikokärna. Har någon varit med om böld på liknande ställe? Jag har bara varit med om varbölder i käk/munpartiet tidigare samt fettknölar. Denna är något annat, jag befarar att det är en tumör… Hon har också blivit aningen smalare men var rund och go för bara någon vecka sen så hon är inte mager.

Mvh Felicia
medarbetare på Marsvin.ifokus

Zakaraa
0

Varbölder kan tekniskt sett dyka upp vart som helst på kroppen men vad just din honas knöl är kan jag inte uttala mig om.
Vilken färg har knölen?

med vänliga hälsningar Zakaraa
(länk:) Zakaraa's Råttuppfödning

FeliciaS
0

Glömde skriva det, den sitter innanför huden. Så det är hud och päls på som normalt.

Mvh Felicia

JonnaCecilia
0

Låter ju tyvärr som att du har rätt i att det kan vara en tumör. Läskigt att den blivit så stor så fort, och att hon magrat så :( Ring veterinären snarast skulle jag rekommendera. Lycka till

FeliciaS
0

#3 Tack. 

Det kan mycket väl vara så att jag inte märkt den när den var liten, den sitter på ett sånt ställe så man inte känner den så tydligt om den är jätteliten. Hon har inte magrat av direkt men blivit slankare, men det känns ju som att det har ett samband med knölen. Givetvis kommer jag kontakta veterinär om tillståndet inte förbättras under morgondagen.

Mvh Felicia