Marsvin iFokus

Marsvin

Etiketter: avelungar
Läst 1079 ggr
perez
0

Hjälp att hitta marsvin!

Hej! Jag är ny här på sidan och är väldigt intresserad utav att skaffa två marsvin! Har aldrig tidigare ägt marsvin, men är väldigt sugen på att köpa nu! Jag undrar om någon utav er kan länka mig till några nyfödda marsvin, gärna hos någon bra uppfödare. Jag har letat överallt på internet men de flesta är sålda redan. Jag är mest intresserad av att skaffa två honor, och en lite mindre sådan. 

Skulle bli jättetacksam för tips osv!

Fridaaaa
0

Vart bor du? Lättare kanske om det inte ordnar sig med transport eller så 🙂
"En lite mindre sådan", hur menar du?

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

perez
0

Jag bor i Stockholm, glömde att skriva ut det!  Så skulle vara skönast om det finns några här i Stockholm/i närheten av Stockholm.

Jag menade att om det går så är jag lite mer intresserad av att köpa ett lite mindre marsvin än någon stor :)

Fridaaaa
0

#2 Raserna är ungefär lika stora, finns cuy-marsvin också om som är betydligt större men "vanliga" marsvin är ungefär lika stora oavsett ras.
Kollat på svenska marsvinsföreningens hemsida?

perez
0

Ja okej! Ja där har jag kollat. Hittade inga där som jag ville köpa och många är redan sålda :/

Fridaaaa
0

#4  Har du facebook? Finns lite olika grupper där med marsvin tillsalu:
https://www.facebook.com/groups/247953435301563/?ref=ts&fref=ts

silverfaks
0

Hej! Jag har två släthåriga superfina killar som är leveransklara :) Blir nog inte superstora då föräldrarna inte är det :) passerar Stockholm i helgen :) 400kr för båda två. Vid intresse kan jag skicka bilder :)

PiggieVille
0

du har fått pm :)

Arinah
0

Jag har fyra små killar till salu och bor i Åkersberga. Klicka på Flockdjur så komer du till min hemsida. Det finns även annonser angående dom på Facebooksidan "marsvin köpes och säljes"

Det är ingen större skillnad på att ha två honor eller hanar

perez
0

#4 Ja jag har fb, ska kolla in!

#6 Ja absolut, skicka gärna bilder på dom! :)

#8 Jag har faktiskt redan varit inne på din hemsida och har fastnat för två av dina hanar där! De är superfina verkligen!! Är Star Amor och Wako fortfarande kvar?

perez
0

Jag passar på att fråga er här en liten fråga till, vad är egentligen skillnaden mellan hanar och honor? 

Vad jag har förstått så är det ingen större skillnad på de, men att honor är vanligtvis lite lugnare och inte ger ifrån lika mycket revir vilket gör att de inte luktar lika mycket som hanar kan göra. Stämmer detta eller har jag fått fel information? 😉

Fridaaaa
0

#10 Jag har enbart hanar men även haft honor. Fördelen med honor är att om man vill ha fler än 2 marsvin i samma bur, bör man ha honor då hanar är svåra att ens ha mer än 2 stycken.
Men annat är väldigt individuellt, men vet inte, tycker ändå att hanar är lite mer framåt på något vis (i regel, har undantag här hemma med).
Mina hanar luktar typ ingenting. Honor som kissar på varandra kan lukta riktigt illa, precis som hanarna.

perez
0

#11 Okej tack så mycket för svar! 🙂

Arinah
0

#9 Fina killarna Star Amor och Wako är fortfarande kvar :)  De är inte riktigt redo för flytt ännu. Båda behöver växa lite till och bli lite äldre.

perez
0

#13 jag har skickat ett meddelande till dig! :)

silverfaks
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Här kommer bilder på mina killar, superroliga och snälla grabbar :) Är halvbröder födda med bara en veckas mellanrum :)

silverfaks
0
Arinah
0

#14 Har svarat :)

perez
0

#15 vad söta! har däremot hittat två marsvin nu :)