Marsvin iFokus

Marsvin

Etiketterboendeinredning
Läst 657 ggr
perez
0

Duvtransport bra?

Då jag köpt två marsvinshanar precis så ska jag börja köpa hem allt som behövs tills de ska komma. Har sökt runt här på mif om transporter och har då läst att de allra flesta rekommenderar duvtransport till marsvinen! Så jag tänkte beställa hem en sån 4-fackare. Jag vill bara dubbelkolla med er om ni fortfarande tycker att de är bland det bästa?

Svarttusch
0

Hur ofta kommer du transportera marsvinen och hur långt? Tror du att detta kommer bli dina enda marsvin eller kommer du skaffa fler? 

Kommer du åka ofta och kanske kollektivt är duvtransport det smidigaste. Kommer du bara åka till veterinär och liknande så kan man ju nästan lika gärna köpa en katt-transport på biltema eller nått. Det är ju en fråga om behov såklart :) Jag som vill kunna få med mig fyra marsvin åt gången vill ju ha en duvtransport, men skulle jag inte ställa ut osv vet jag inte om jag skulle tycka det är nödvändigt :)

Hälsningar Malin <3
Medarbetare på Marsvin ifokus
Min hemsida

perez
2

#1 jag kommer ju inte att transportera de mer än nödvändigt. däremot så åker min familj alltid upp till norrland på sommaren, och det tar runt 5-6 timmar att bila dit. kommer förmodligen att ta med mig marsvinen när vi åker dit. och eftersom duvtransporter ska ha hyfsat bra utrymme mm så kändes de väldigt bra när vi ska åka så pass långt på somrarna. plus att det ska vara stadiga vilket kan vara bra om vi ska ha de i bagaget eller hur det blir! självklart spänna fast buren.

jag har ingen aning ifall dessa kommer bli mina enda, får se det sen helt enkelt! vill ändå att mina marsvin ska ha bra transportbur även om de skulle bli mina enda. 🙂