Hjälp med två små hanar
Hejsan! Idag får vi hem en liten skinnyhane på 5 veckor, och om ytterligare en vecka får vi en en liten kille i samma ålder men från en annan ras och uppfödare. Min fråga är: Hur kan jag introducera dem för varandra på bästa sätt? Är lite orolig för att dem inte kommer gilla varandra etc, börja bråka and all hell brakes loose! Vill försöka sköta detta på ett så pass smidigt sätt som möjligt.
Jag tycker du kan sätta dom genast bara i samma bur. De är båda så unga ännu att jag tror inte de börjar och broka :) Tycker säkert bara det blir tryggare med en kompis.
Sanni - Sannis marsvin (obs! endast på finska)
Ungar brukar inte bråka/slåss. Så sätt du dem direkt i samma bur eller om du vill: neutral plats först och sedan in i samma bur
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
Det kommer säkert att gå bra att sätta ihop dem på en gång. Se bara till att de har var sitt gömställe att dra sig undan i. Jag skulle tro att de kommer att ty sig till varandra.
Lycka till med dina nya småpojkar!
Medarbetare på Marsvin i Fokus
”Be true to yourself and you will be false to nobody.” Shakespeare
jag läste att om man får hem en senare eller köper ett till marsvin så kan man ställa ut de på okänd mark första gången, t ex på ett golv där de får hälsa! men det behöver man kanske inte med ungar som de andra nämnt.
Tack så mycket för alla förslag! :) Det kommer nog att gå bra, om inte får vi lösa det problemet när det kommer. Något finns det alltid att göra.