Problem med flugor även denna sommaren :(
Förra året hade vi mycket flugor, inte så många än så länge detta året, hoppas verkligen inte det blir som förra året.
Tips för att hålla flugor borta?
Städar redan regelbundet (kan inte tömma burarna dagligen, skulle aldrig fungera i längden), städar oftare nu på sommaren än på vintern.
Flugnät går inte eftersom vi har hundar & katter samt att flugorna kommer in oavsett.
Radar har vi fått spraya med när marsvinen varit ute och sedan vädret men håller ju inte i längden.
Spiral i taket med klister på har vi redan.
Någon som har förslag?
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
Se till att marsvinen är rena och tvätta dem om det behövs. :)
#1 Självklart är marsvinen rena och badas vid behov (vilket inte är så ofta som det behövs), det är inte själva marsvinen som lockar till sig flugor eller som är problemet 😉
Ville ha tips hur man får bort flugor helt eller så mycket som möjligt i alla fall i huset och småflugor som ev kommer till burarna 😉
Grönsaker, gräs mm tas bort när det inte äts upp, så är inget som är kvar och luktar heller.
En sak som är jättebra om man vill få bort blomflygor/bananflugor är att hälla upp ett glas med vin och sedan droppa i någon droppe diskmedel! Ställ glaset vid buren så kanske det hjälper.
#3 Detta är vanliga flugor. Men bra tips om man har problem med såna 🙂
Köp en elektrisk flugdödare på jula eller liknande. Det är en lampa som lockar till si flugorna och sen dödar dem.
Hälsningar Malin <3
Medarbetare på Marsvin ifokus
Min hemsida
#5 Som denna menar du? http://www.jula.se/insektsdodare-1x4w-429018
Ja elektrisk flugdödare vet jag vad är 🙂
För annars har jag mest sett dyra 😕
http://www.jula.se/insektsdodare-6w-429015 Vi köpte denna, den är ännu billigare. Funkar kanon. Har den tänd på natten när det blir flugor.
Hälsningar Malin <3
Min hemsida
#7 Hmm ska kolla efter en sån, hur lång är sladden? Tänker på uttag?
#8 Inte jättelång men det finns ju billiga förlängningssladdar att köpa också :)
Hälsningar Malin <3
Min hemsida
#9 Ska kolla upp det, tack 🙂