Marsvin iFokus

Marsvin

Etiketterboendeinredning
Läst 1499 ggr
Halvblodsprinsessan
0

Bokhyllebur med galler?

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Halloj. Jag funderar starkt på att bygga en bokhyllebur men jag har två hundar som gärna skulle sträcka sig över kanten och ta ett smakprov av grisarna. Så jag undrar om det är någon som har provat att sätta till exempel kompostgaller runt bokhyllan eller om någon har en bild. Beskriv gärna hur du har byggt den också *3*

Följ mitt och mina grisar liv på Lynx.webblogg.se

[julia&marsvin]
0

Jag lade kompostgaller över när en hund var på besök ibland. Man kan ju montera några sorts klämmor (starka) och så lyfter man bara av gallret när man ska mata, städa etc. Otroligt sött marsvin förresten!! :)

silverfaks
1
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Såhär ser vår bokhyllebur ut, sambon har byggt en ram och sedan satt fast kompostgaller som han sprayat vita :) öppnas med gångjärn :)

Svarttusch
2

Vill man ha något med galler på rekomenderar jag något liknande #2 lösning. Det enda man bör tänka på är att man då inte kan ta en billy-hylla för då blir höjden för lite. Marsvin ska som minst ha en höjd på 25 cm enligt jordbruksverket. Jag vet inte om detta är räknat från botten eller från där spånet tar slut, men med marsvin som gärna popcornskuttar och dylikt skulle jag nog vilja ha lite mer höjd än 20 cm från spånet. #2 verkar ha en ganska bra höjd med tanke på att ett tvåvåningshus går in. 

Så jag skulle antingen välja en högre hylla än t. ex billy eller så skulle jag sätta en sarg runt om en befintlig hylla för att få upp höjden.

Hälsningar Malin <3
Medarbetare på Marsvin ifokus
Min hemsida