Ungarna har kommit!! :D
Efter 68 dygns väntande föddes äntligen dessa små sötnosar. Jag tror det är 3 hanar och 5 honor. Dom väger allt från 63 till 104 gram.
Det är inte en så bra bild men jag vill inte stressa upp dom allt för mkt då dom bara är 1/2 dagar gamla.
Frågor: Bör ungen på 63 gram stödmatas? Dom andra ungarna hinner fram till mamman långt innan honom vid mat dags och när han äntligen knött sig fram till mamma och ska dricka så har mamman tröttnat på att ligga och bli diad på, så det är inte mkt han får i sig.
Får man ta upp ungarna och gosa med dom innan dom blir tre dagar? Fått för mig att jag läst någonstans att man måste vänta tre dagar innan man lyfter ungarna först ggn.
Om dom behöver stödmatas vad matar man dom med och vart finns det att köpa?
Har du fått åtta ungar i en kull?!! Otroligt, det är verkligen ovanligt att få så många som både klarar födseln och är så stora som de här ser ut. Det kommer det bli tufft för mamman. Sprutmata aldrig om det inte är så att du verkligen behöver, men stödmata med mycket extra gott. Eventuellt även mjölkersättning på fat.
Det går bra att lyfta ungarna för att väga dem och kontrollera att de år bra, men de ska inte vara uppe i famnen och bli gosade med en massa utan mår bäst av att vara hos sin mamma första veckorna.
#1 Tack! Finns mjölkersättning att köpa någonstans? I så fall vart?
#1 Nej det är två mammor som fick 4 ungar var. Glömde skriva det😞
Men herregud så bedårande söta ♡
Min blogg: Fibroflicka med myalgisk encefalomyelit.
#4 Ja visst är dom!!