Marsvin iFokus

Marsvin

Etikettersjukdomarohyraskador
Läst 564 ggr
Vanjana
0

Att försäkra marsvin

Har ni försäkrat era marsvin, om ja, hur mycket kostar det och vilket bolag kan ni rekommendera?

Fridaaaa
2

Nej inga försäkrade. Undanlagda pengar istället. "Tjänar" mer på det, har 6 marsvin. Man måste ju ändå ha undanlagt för självrisken plus det rörliga då.
Samt att mina marsvin kommer inte genomgå större operationer med massa rehab osv, avlivar hellre då jag personligen tycker att det är det bästa för marsvinet i så fall. (ingen pengafråga utan för marsvinets bästa)

Finns bara två bolag som försäkrar marsvin: Agria och Sveland (om inte mer tillkommit?) Hade helt klart valt Sveland i så fall

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

bohan85
1

Ja, jag har dem försäkrade. Har fyra stycken. Min ena hona har urinsten och varit mycket hos veterinär, dessutom har alla mina tre honor kastrerats pga äggstockscystor, så jag har verkligen "tjänat" på att ha försäkring.

Jag vill alltid ge mina marsvin en chans om de blir sjuka och det finns en god prognos med behandling och ifall det handlar om mycket pengar så vill jag inte att beslutet skall bero på om jag har pengar eller inte.