Marsvin iFokus

Marsvin

Etiketterraserfärgerteckningar
Läst 683 ggr
matildius
0

Ras och färg?

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

För tre veckor sedan köpte jag Hailey och Holly på bilden och nu undrar jag vad dom har för färg och ras.  Någon kunnig som kan hjälpa mig? :) Vet att Holly (höger) är av rasen teddy, det sa hon i djuraffären. Hoppas att bilden på dom syns nu, är ny här :)

idipidi
0

Så söta! Några direkta raser har de inte utan ser ut att vara riktig "fyrvägskorsningar". Den till höger har definitivt rosettanlag, alltså virvlar. Dessutom rex- (eller möjligen) teddyanlag också. Den till vänster kommer troligen få så lång päls att den behöver klippas. Sheltiekorsning skulle man kunna säga. Det är jättevanligt att kunskapen i djuraffärerna är så låg att de kallar alla "fluffiga" marsvin för teddy trots att de sällan är det.

Mirinda
0

Jag ser att du redan fått svar på din fråga. Vill bara passa på att hälsa dig välkommen till Marsvin i Fokus. Om det är något mer du undrar så är det bara att fråga. Lycka till med dina nya marsvin!

Medarbetare på Marsvin i Fokus
”Be true to yourself and you will be false to nobody.” Shakespeare

Lyan
0

Färgerna ser ut att vara golden/black roan och white/black/golden. Den färg det finns mest av skrivs först

matildius
0

Tack för svaren! :)