älskade lilla pojke ♡
För två månader sen fick jag ta bort en av mina herrar.. Han va speciell, min lilla kille. Det bästa han visste var att hoppa upp på hyllan i buren, han ville inte använda rampen :) Men, han var ett svagt marsvin och jag ville inte utsätta han för risken att sövas när han hade visat sig så svag.. Så när han hade en knöl som han fick ont av bestämde jag mig för att låta honom somna in. Det svåraste beslutet jag nånsin har fattat. Jag vet inte om jag gjorde rätt, men det kändes rätt för tillfället. Mina andra marsvin är mycket starkare än lillkillen var.. Jag vet inte längre vad som var rätt för honom.. åh, va mamma saknar sitt hjärta! :'( Min fina Bertil, du levde jordelivet med mig och din kompis tre år innan du lämnade mig.. 2011/05/04 - 2014/06/16 ♡ Nu har du vandrat över till andra sidan regnbågsbron, saknaden är oändlig! Jag älskar dig, föralltid, min älskade lilla gris! ♡♡ tårarna tar aldrig slut … :'(
låter lite som vad som hände mig… mitt marsvin hade blivit svagare… så hittade vi en knöl i hans mun vi opererade bort den och veterenärren sa att det var någon slags växt… efter det blev han bara svagare och svagare, tappade päls slutade äta, jag tog samma svåra beslut och dagen innan kommer en som har mage att kalla sig min vän och påstår att jag gör fel, att han kanske är frisk och att jag inte borde göra det … men då förstår hon inte att kärlek är att kunna släppa taget om det är bättre för den andra, med det sagt så menar jag att du defenitivt gjorde rätt och att jag lider med dig och har gått igenom samma sak ….
Gud vad bra jag stavar…
Usch va hemsk :( Jobbigt med folk som "vet allt" i ett sånt läge.. Ändå slutar jag inte tänka på hur det hade sett ut om jag hade tagit ett annat beslut än det jag tog.. Det var utav kärlek. Men, jag hoppas han vet att jag älskar honom … ♡
Jag vet hur det känns och jag beklagar sorgen. Min lilla bragd lämnade mig den 8 augusti 2014 endast 1 år och 4 månader gammal. Vila i fred Bragd och Bertil, som nu busar med varandra och är bästa kompisar uppe i marsvins himlen.
Styrkekram till dig!
#3 usch, beklagar sorgen! RIP! ♥ #4 Tack! ♥