Marsvin iFokus

Marsvin

Etikettskötsel
Läst 2656 ggr
ninen DH
1

Ensamt marsvin!

Min kompis ena marsvin har nyss dött, och nu är det bara ena kvar! Det är så ensamt och behöver en kompis snabbt! Dock så har min kompis intresse för marsvin minskat, och hon kan inte riktigt tänka sig att köpa en ny. Hon kan däremot tänka sig att sälja den. Är det någon som vet ett omplaceringshem lite norr om stockholm? 

Andra allternativet är att någon här inne köper henne. Det är alltså en hona på ca 2 år som ser ut såhär:  http://www.svenskamarsvinsforeningen.se/img/standarden/goldendutch.jpg (även om det inte är den på bilden)

Jag vet inte vilken ras det är (men min kompis vet). Men den ser ut som det marsvinet på bilden i länken, ganska liten. Hon är extremt ensam!

Vad ska man göra? Har själv två  gamla marsvinsbröder, och jag vet inte vad jag ska göra när ena dör! Dom är bästisar!

westblom
0

hur har det gått har det löst sig med marsvins kompis? vart bor din kompis

Eulwen
0

Det finns en bra grupp på facebook, marsvin säljes/köpes/omplaceras heter den. :)

ninen DH
0

Jag är inte säker på om hon vill sälja! Jag trodde ärligt tarlat att ingen skulle svara…

ninen DH
0

#2 Ok, tack. vet du om man kan låna marsvin därifrån, men jag har två gamla gubbar. Och när ena dör kan jag inte köpa en ny…

ninen DH
0

#1 oj, förlåt! Det är en på gång som möjligtvis ska köpa, vet inte än :)