Marsvin iFokus

Marsvin

Etiketteravelungar
Läst 965 ggr
[Kiwiochcharlie]
1

Jag är så stressad!!

Jag blir jättestressad när alla skriver typ: Sära på dem m.m. Jag litar fullt här på alla och har särat på dem! Jag rider 5 dagar i veckan snart och blir jättestressad ännu mer!! Kiwi och Charlie verkar känna av det och blir också nervösa. Djuraffären jag köpte dem hos litar jag fullt på då de hjälpt mig med min hamster och kommit med goda råd och de som jag fick hjälp av hade haft marsvin. De sa bara några dagar och sen köpa. Jag kommer köpa ett gömställe till helgen jag lovar. Jag har lite leksaker till dem oxå. Jag är inte över 18 och är nybörjare på sånt här. Jag satt redan igår och grät för att jag hade köpt 2 olika kön fast jah visste det och ångrade mig så himla mycket för att jag ha de köpt dem. Sedan känns det som att vissa blir arga på mig för att jag inte fattade att de skulle kunna få bebisar/ köpa gömställen. Jag har haft dem i TVÅ dagar! Jag vet inte allt om dem än. Dock är jag väldigt tacksam för de som kommenterade att jag skulle sära på dem. Jag har inte all tid i världen till att åka och köpa nya grejer… Tack till de som kollade på detta inlägg..

Fridaaaa
4

Snälla ta det lugnt, räcker med ett utropstecken 🙂

Tyvärr är få djuraffärer bra att lita på. Att de rekommenderade en hona plus en hane är ju ett exempel på okunnighet, de skulle ha rekommenderat två av varje kön direkt.
Ett gömställe var behöver dem 🙂

Eftersom du är under 18 år så är det dina föräldrar som har huvudansvaret, inte du. Alla har vi varit nybörjare och därför är det bra att t.ex marsvin.ifokus finns. Även erfarna lär sig nya saker hela tiden, ingen blir fullärd. 

En rekommendation är att köpa hem sakerna innan man köper hem marsvinen eller samtidigt. Nu blev det ju lite kris i & med att du var tvungen att sära på dem direkt, ingen beskyller dig utan djuraffären som lurade er till detta.