Bajsar mycket?
Jag kan ingenting om marsvin, men en kompis bad mig om hjälp precis… Hennes pojkväns lillasysters marsvin har tydligen suttit och bajsat/kissat i hennes knä i 15-20 minuter, och undar om det är normalt. Själv gissar jag att det inte är någon fara, det lär väl vara bättre att det "kommer ut" än att det är stopp iaf. Det är normala pluttar, inget löst alltså. Tänkte att jag kunde fråga för hennes skull iaf 

Mvh Stephanie 

Ring till veterinärem, jag vet faktiskt inte, mata marsvinet hela tiden
Helena

Tror inte det är ngn fara. Mina svin bajsar också massa. De äter ju mkt hö så de blir en del .. hehe ..
Men inte så va, chippers, mer än vanligt?
Ge marsvinet mycket att äta
Helena

Alltså .. marsvin bajsar ju mkt. Vissa kanske tycker att det är väldigt mkt XD
Jag gissade iaf dels på att hon kanske var lite stressad (som sagt, pojkvännens lillasysters marsvin, så de kanske inte är såå vana med varandra) och dels bara på att hon var lite bajsnödig ^^

Mvh Stephanie 

fel tillfälla att hålla,marsvinet kanske hållde sig så läng och sedan när dom tog upp den så kunde den inte hålla sig längre

min lilla tjej kackar också jättemkt..heh, vi har varit lite förundrade över att någon så liten kan kacka så mkt..fast det betyder ju endå att magen är igång o att hon äter ordentligt..
hon är sååååå söt!

Ett av mina marsvin bajsar hela tiden när jag badar henne. Det är jättejobbigt när man måste byta vatten hela tiden X).

#8 Ett av mina marsvin gör så också
Dom bajsar jättemycket när dom är rädda
Helena
Vi har tre…
En som bajsar JÄTTEMYCKET och två som bajsar "normalt".
En som kissar JÄTTEMYCKET och som kissar "normalt".
Inget konstigt…det dom får in ska ut.
// Shintaida
Men appropå det med badandet
Helena
Jag tror att dom slappnar av så bajset bara ramlar ut! Många tycker ju det är skönt att få ljummet vatten på sig/ bada…
// Shintaida