Marsvin iFokus

Marsvin

Etiketterraserfärgerteckningar
Läst 964 ggr
vaniljkaka
0

Vad är detta för päls?

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Har två långhåriga marsvin, men klipper dom där bak för att de inte pälsen ska bli för lång. När jag söker på sheltie marsvin på google kommer det upp marsvin med jääättelång päls. Kan mina svin få så lång päls?

eller vilken hårsort har mina marsvin?

Mari
0

Det ser ut som du har Shelties :-) De kan få väldigt lång päls om man inte klipper

Sajtvärd för Djurfoto
www.mariekengren.se

Fridaaaa
0

Tycker med det ser ut som shelties 🙂

Hur gamla är dem?

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

vaniljkaka
0

#1 & #2 åh hehe ska testa att inte klippa dom på ett tag och se hur långhåriga de blir :) Dom är nog snart 1 år. Vet inte exakt.

Köpte dom i en djuraffär, trodde inte djuraffärer sålde shelties.

Fridaaaa
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

#3 Är de 1 år så hade de haft mer päls om du aldrig klippt dem om de vore shelties. (ialla fall den med minst päls där till höger)Jag har haft sheltie och den hade mer päls vid 1 års ålder, även min peruan (inte så stor skillnad mot sheltie)
Djuraffärer säljer lite allt möjligt tycker jag.

Här är han 11 månader. (peruan)

vaniljkaka
0

#3 ok, undra vad det är för ras då. Kanske någon blandras med sheltie?

Fridaaaa
0

#5 Dina menar du? Ja det är inte omöjligt att det är sheltie i. Pet helt enkelt (blandrasmarsvin) är mest troligt 🙂

polka grisen 7
0

Om du vill ha lång päls måste du rula, bada ofta och borsta den, om du inte är erfaren lär pälsen inte bli super lång. Dem bilder som du såg kommer nog från vibys, som ofta vinner på uttställning och föder upp

Fridaaaa
0

#7 Jag har lång päls på min peruan och min texel men varken rullar, badar eller borstar ofta 🙂 Kammar ca 1 gång/vecka, badar dem 2-4 ggr/år. Räcker för mina. Men ställer inte ut dock 🙂