Marsvin iFokus

Marsvin

Etikettersjukdomarohyraskador
Läst 719 ggr
Vera&Flo
0

Vitt klet i könet

Hej!

Jag tog precis upp min ena marsvinshona efter att hon sprungit runt i aktivitetshagen (och även kissat en skvätt tror jag). Då upptäckte jag att hon hade lite vitt, segt klet i könet. Det såg ut som att det liksom kommit halvvägs ut när hon kissat eller ngt. Kan detta vara något farligt, eller kan det ha med brunst att göra? Hon är snart två månader gammal.

Opalen
1

Mina honor får också det ibland, jag tror det har att göra med brunst :)

MVH Lovisa och kaninerna.

Vera&Flo
0

Det låter rimligt, hon har dessutom varit lite extra kurrig och kaxig mot sin kompis dom senaste dagarna, så det är säkert pga det. Tack för ditt svar!

Eulwen
0

Du är helt 100 på att kompisen också är en hona…?

Vera&Flo
0

Ja, åtminstone 99…. Vi köpte dom från uppfödare som har könat dem + att hennes kön ser ut som hona och det kommer inte ut någon snopp när vi trycker strax ovanför. Vi har varit liiiite oroliga nämligen… Men det låter väl som att det är ganska säkert att hon är hona då va?

puzzelface
0

För hanar brukar lämna en spermaplopp när dom parat honan..

Vera&Flo
0

Ja! Men vi är som sagt väldigt säkra på att kompisen är en hona, så det är nog förhoppningsvis pga att hon brunstar!

Eulwen
0

Ja då låter det som att kompisen är en hona. 🙂 De kan bli lite kletiga när de brunstar, varierar mellan individer.