Marsvin iFokus

Marsvin

Etiketterboendeinredning
Läst 6010 ggr
[Jessica-B]
0

Billigaste toa-lätten

Jag har kört på den gula påsen toa-lätt från Ica Maxi ett tag nu. 10 liter för 30kr. Och undrar; kan man få tag på billigare toa-lätt kring göteborg? Jag är bosatt i Partille om det är till någon hjälp.

Jag är inte intresserad av något annat bottenmaterial, som spån t.ex.

[Jessica-B]
0

Jag ringde till Zookompaniet i gamlestan precis. Dem sålde tydligen 55 liters säckar av det här märket, för 129kr. Vilket innebär att i alla fall hittat en stort som är något billigare. Kan man hitta ännu billigare tro?

Den gula påsen = 30 kr / 10 L Den genomskinliga påsen = 23 kr / 10 L

[Maijah]
0

När jag körde med Toalättströ så köpte jag från Granngården. 55 Liters säckar, dessa kallades dock för Majsan Remiss (är precis samma sak som Toalättströt), och kostade 129 kr. (Om jag minns rätt iaf) Så mkt billigare än så blir det nog inte vad jag vet, har också kollat runt men inte hittat bättre pris på detta strö.

FeliciaS
0

Naturnära på Backaplan har 55 liters säckar. De har även StL-strö som jag tycker verkar lika bra som Toa-Lätt, för 48 kr/10 kg.

Mvh Felicia
medarbetare på Marsvin.ifokus

[Jessica-B]
0

#2 Var ligger granngården? Tänkte det är ju smartare att åka dit om det är närmre än till zookompaniet som ligger i gamlestan, där man hittar toa-lätten i genomskinlig påse för samma pris.

#3 StL-ströt tar jag inte med i mina beräkningar, då jag bara är intresserad av toa-lätt. :) Men tack för tipset i alla fall Felicia!

Den gula påsen = 30 kr / 10 L Den genomskinliga påsen = 23 kr / 10 L Majsan Remiss = 23 kr / 10 L

Royalz
0

125kr var billigt! Här kostar majsan remiss 149kr.

FeliciaS
0

#4 Närmaste Granngården är Kungälv eller Kungsbacka från Göteborg, vilket inte är så nära alltså.

Varför är du inte intresserad av StL-strö? Blev nyfiken, du verkar väldigt fast besluten :P

Mvh Felicia
medarbetare på Marsvin.ifokus

[Maijah]
0

#4 Jag vet inte riktigt, då jag bor i Södertälje, en bra bit bort alltså. *s* Men enligt hitta.se finns det en Granngården i Kungälv, det kanske inte är så långt från dig?

[Maijah]
0

Oj #6 hann före mig..

UlrikaD
0

Naturnära är dyrare på toa-lätt än vad zoo-kompaniet.

I Göteborg har jag inte hittat någon annanstans som har billigare än zoo-kompaniet.

[Jessica-B]
0

Det verkar som att man inte kan få tag på billigare än 23 kr / 10 L. Men det är ju faktiskt inte fy skam! :)

#6 Jag är inte intresserad av stl strö av anledningen att jag vill ha ett tungt bottenmaterial som inte "far åt alla håll", då ett av marsvinen är väldigt långhårigt och drar med sig lite allt möjligt i pälsen. Han är inte så lättklippt. ;) Toa-lätt är ett bottenmaterial som inte fastnar i hans päls.

[Jessica-B]
0

Jag har förlorat förbaskat mycket pengar på att köpa den dyrare varianten toa-lätt, som jag i denna tråd valt att kalla för " den gula påsen". Så, jag hade för skoj skull tänkt att visa er en ganska vacker uträkning. Min plånbok ler mot mig just nu. Cool

**Uträkning för "den gula påsen" toa-lätt
**Per vecka betalar jag 60kr för bottenströ (använder 20 Liter)
Per månad betalar jag 240kr för bottenströ
Per år betalar jag 2880kr för bottenströ

Uträkning för "den genomskinliga påsen" toa-lätt
Per vecka betalar jag 46kr för bottenströ (använder 20 Liter)
Per månad betalar jag 184kr för bottenströ
Per år betalar jag 2208kr för bottenströ

Om jag börjar köpa den billigare varianten tjänar jag…
14kr per vecka
56kr per månad
672kr per år

Summa
Jag var dum som aldrig jämförde priserna från första början ;)

tjorve
0

#11 Den gula påsen finns trots allt att köpa på ICA i Allum, men den billigare varianten måste du ju ta dig till Gamlestan för att köpa så det gäller ju att jämföra bekvämlighet med pengar. Om du tar bilen kanske du inte tjänar så mycket ändå?

shintaida
0

Vi har det nog bra!

För tillverkaren av Toa-Lätt ligger i Hofors. Och dit har vi ca 6-7 mil.

Vi brukar köpa 10 st 55-liters-säckar. Och dom kostar 100:- styck.

På Djursjukhuset, här i Falun, säljer dom från samma tillverkare.

Och dom tar hela 169:-/ 55-liters-säck!

Ni som har många marsvin, kanske kan få Toa-Lätt transporterat från tillverkaren om Ni ska ha många säckar?

Eller om Ni inte har så många marsvin, så kan man ju ändå köpa många säckar, för det håller sig ju. Vi hade 10 säckar till TVÅ marsvin.

På SORPTION AB är dom MYCKET lyhörda, vänliga och trevliga.

SORPTION AB (i Hofors, Dalarna), heter tillverkaren.

Det är ett litet företag. Tror att det är ett familjeföretag.

Och dom drar sig INTE för att ge rabatt heller!

Det var bara ett tips.

// Shintaida

[Jessica-B]
0

#12 Sant, men ofta har familjen en del ärenden i dem "krokarna" (gamlestan), så jag är inte oroad över att bensinkostnaderna skulle skena iväg :) Sen åker jag inte dit sådär värst ofta - kanske var annan/var tredje vecka eller så. :)

#13 Låter som ett riktigt fynd! Vilken osis att man inte är bosatt i dalarna alltså. Skrikandes Sen känner jag ingen som kan transportera hit dem heller. I alla fall inte för en summa som heter gratis. ;)

shintaida
0

Ni kanske är många som kan beställa tillsammans och dela på fraktkostnaden? Obestämd

Det vore ju perfekt!

// Shintaida

[Jessica-B]
0

#15 Ja det hade ju förstås varit de ultimata. Men då köper man ju riktigt mycket på en gång också, och jag har inte den platsen. Jag är glad om jag får plats med 55 Liter i nu läget. :P Fullt över allt!

MontEverest
0

Vet att detta är en gammal tråd, dock undrar jag om ngn vet vad den genomskinliga påsen med toalättströ har för namn eller märke?

Arecinium
0