Bygga egen bur
Hej alla!
Nu e det så att jag tänkte bygga en bur då jag tänkte flytta in lite grisar i mitt rum när det är färdigrenoverat.
Funderade först på en Easy 150 gallerbur, men insåg hur otroligt tråkigt det skulle bli. Sedan funderade jag på en bokhyllebur av en BILLY-bokhylla från IKEA, men åter igen insåg jag att det inte skulle funka då mitt rum endast är 8kvm.
Nu har jag funderat över att göra om ett skrivbord till bur.
(Detta: http://www.ikea.com/se/sv/catalog/products/60214159/#/60214159)
Min tanke va att göra "väggar" till skrivytan & ev. göra en 'halv' övervåning på ena sidan, något i denna stilen(med andra väggar).
Skulle det funka?
Anledningen till att jag vill göra buren av ett skrivbord är att jag behöver spara all yta jag kan i rummet för att få plats med mina egna grejer under t.ex.
Mitt rum ligger dessutom på övervåningen, vilket gör att jag har snedtak så inga bokhyllor får plats.
Skrivbordet omgjort till bur skulle få bra plats i hörnet på mitt rum, där den lägsta delen av taket är(utan att det blir trångt för grisarna eller migsjälv)
Burens mått blir då 140x65cm(LxB), vilket är skapliga mått för 3 grisar, då dem just nu bor i en 150x60 bur, men som tyvärr inte är optimal för dem.
Nu till mina frågor:
1. Tror ni det skulle bli bra att bygga en halvvåning på ena sidan?
Någon som har det?
2. Eftersom buren kommer vara ovanför marken måste den vara helt rymningssäker, grisarna ska inte kunna hoppa över kanten.
Hur höga måste 'kanterna' på buren vara?
Behandla andra såsom du själv vill bli behandlad
Mina kaninselar m.m. | Min blogg | Min uppfödning | Youtube
Är det helt seriöst ingen som vet hur hög kanten ska vara ifall man vill ha en "öppen" bur?😐
Behandla andra såsom du själv vill bli behandlad
Mina kaninselar m.m. | Min blogg | Min uppfödning | Youtube
Runt 25-30 cm
Min blogg: Fibroflicka med myalgisk encefalomyelit.