Hund eller Marsvin?
Hej! Jag har i ungefär ett år nu tjatat på mina föräldrar om att skaffa marsvin och i februari så hade vi tänkt att skaffa dem:) Men jag har oxå hela mitt liv velat ha en hund… Och min mamma säger att om jag skaffar marsvin så kan vi inte skaffa hund i framtiden… Jag vill jättegärna ha båda men ver inte vad jag ska välja! Snälla hjälp mig!
Hund😃
Om det är ditt första djur skulle jag satsa på marsvin, det är jobb med båda djuren men jag som haft både och vet att det är mindre jobb med marsvin och de är bra ''första djur'' att ha ^^
Sajtvärd - Djurpyssel.Ifokus Medarb. - Vinthundar, Hundar, Stickning, Pälsvård, Nakendjur & Multikulturellt Ifokus
Kolla gärna in min hemsida HÄR!
Haha det var väl en jävla jämförelse? hund elr marsvin xd
jag brukar säga att mina marsvin är små hundar som sitter i bur = perfekt. Fast man slipper ta hand om dom 24/7 och gå ut med dom 70 gånger om dagen som man gör med en doggy . En hund följer lixom efter dig hela tiden. Svinen sitter där som sitter.
Ingen kan veta vad som passar sig bäst :)
Jag skulle själv valt hund men det är såklart helt upp till dig! Det krävs mer av dig som hundägare istället för att ha marsvin. Om du inte har haft djur förut eller tvekar på om du har tid att ge ditt djur ca. 3 timmars uppmärksammhet om dagen så skulle jag börjat med marsvin! 🙂
-Hälsning Jossan, medarbetare på bichon ifokus-
Vad föredrar din familj? I och med att hund är mer krävande än marsvin, speciellt en valp. Så att skaffa hund är ju verkligen något alla bör vilja
Grejen är ju att om jag skaffar marsvin så får jag ju det hyfsat snabbt. Hund måste jag däremot vänta på i några år… Min familj bryr sig inte så jättemycket….
Marsvin, en hund kräver väldigt mycket jobb.
Om din familj inte bryr sig så mycket då skulle jag säga ett par marsvin. För dom kan du sköta om helt själv nästan (om du är minderårig så är det juridiskt sett dina föräldrars marsvin så dom kommer att bli skyldiga att se till så att de får all den vård de behöver, tänker mest på veterinärvård nu). En hund är verkligen något alla i familjen bör vilja ha med tanke på hur tidskrävande de är. Som valp måste de ju ut varje eller varannan timme, oavsett väder för att snabbare bli rumsrena. De kan tugga sönder saker och stjäla mat från bord och bänkar. Sedan att de ska lära sig att gå ordentligt i koppel och inte hoppa mot folk. För stt inte tala om att en valp kan inte lämnas ensam hemma på ett bra tag (vet inte vid vilken ålder de kan vara själva). Som vuxen får de inte vara ensamma mer än 6 timmar, helst inte mer än 5 timmar så stt de kan komma ut och få göra ifrån sig. Så antingen måste man hem på rasterna för att gå med hunden eller om man kan fixa en rastgård eller "Doggie Walker"
Det blir två små marsvinshanar i februari:) Tack så jättemycket för alla svar!
Men hallå, hund om några år? är du inte 18 snart så du själv får bestämma över ditt liv? skaffa hund då. För du är väll inte född 81 och fortfarande bor hos päronen? O_o
#10 Med risk för att bli OT - Finns de som är födda långt innan 81 och bor hos päronen fortfarande 😉
- Inte för att jag gör det, men har massor av vänner som gör det ^^
Sajtvärd - Djurpyssel.Ifokus Medarb. - Vinthundar, Hundar, Stickning, Pälsvård, Nakendjur & Multikulturellt Ifokus
Kolla gärna in min hemsida HÄR!
#10 hur vet du hur gammal TS är?
Sajtvärd på Akvarieräkor ifokus och m_edarbetare på Agility ifokus
_(f.d MelvinMimmiLufsen)