Marsvin iFokus

Marsvin

Etikettallmänt
Läst 814 ggr
vaniljkaka
0

bebis dricker ur marsvinsflaskan

Min dotter brukar plocka bort svinens vattenflaska och dricka ur den där pipen, är de farligt? Kan inte tro de, marsvin är väll hur fräscha som helst i munnen?

Nareg80
1

Jag tror inte att det är farligt, men inte så fräscht eftersom att de käkar sin egen avföring. Varför dricker hon från marsvinens flaska förresten?:)

Eulwen
1

Beror väl på hur ofta du diskar den flaskan.  Mina ungar vill också gärna göra så men jag tillåter det inte. Lika lite som jag skulle tycka det vore ok om de drack vatten ur kattens vattenskål.

vaniljkaka
0

#1 jajustdet, dom äter sitt bajs, påtal om de, nån bajs har hon också plockat in i munnen nån gång. Är DET farligt då? 
Varför hon dricker ur den? hade du haft barn hade du förstått :P Hon är 1,5år och är på allt, pillar på allt, snabb som bara den. Det är så i den åldern 😉

zapx71
0

Haha helt underbart! Vill också smaka. Matar hon marsvinen m sin mat också. Har aldrig haft djur när barnen var så små men jag kan tänka mig att det kan slinka ner nåt ibland. Alla mina tre barn har älskat mormor & morfars katts torrfoder urk det luktade blä men sjuka blev de aldrig.

hanniees
4

Haha, kommer ihåg själv när jag var mindre att jag brukade dricka ur mina marsvins vattenflaska och käka av deras pellets och hö, och för mig har det ju inte hänt något;) Men jag tror inte att det är så fräscht att dricka ur marsvinens vattenflaska som #1 #2 säger med tanke på att dem äter sin egen avföring, och om flaskan inte är rengjord på ett tag.

Mvh Hanna:)

vaniljkaka
0

#4 haha ja precis. Hon kan lägga i vad som helst i marsvinsburen… leksak,svettig strumpa, bestick, tandborste m.m vad som :P 
Har lärt henne att ge marsvinen maskrosblad, så nu försöker hon mata dom med allt ^^ ibland deras egna bajs

Stortroll
0

när jag var liten åt jag kattmat jag blev inte sjuk, men jag gillade det så jag åt typ varje dag.

Titta gärna in här ---> Min blogg

Fridaaaa
0

#7 Och dina föräldrar tillät det?!

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

josya
0

Tänk på att det kanske inte är bra om marsvinen får "människobakterier" på sin vattenflaska också!

StuteriSolo
0

Alla mina barn har överlevt, marsvinen likaså, det är nog ingen fara eftersom marsvinens vattenflaska inte är barnets enda möjlighet att få vätska :D Men man får vara snabb när de är små! och jag vet inte vad det är med barn och kattmat, har också haft påhälsning i matskålarna av barnen….

Vardigsjälv
0

#5 ghaha:D