Marsvin iFokus

Marsvin

Etiketterbeteendehantering
Läst 961 ggr
benochjerry
0

konstigt ljud 2

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Jag skrev ett inlägg som hette konstigt ljud här för ett tag sen. nu har jag filmat så skulle ni kunna gå in på denna länken i detta inlägg och lyssna?

det är jag som har laddat upp klippet och vill gärna höra vad ni tror det är  :)

VanjaStjärnor

benochjerry
0

tydligen kom den upp här, hehe :) ni kanske måste ha lite volym för att höra

VanjaStjärnor

Vardigsjälv
0

Det går inte att lyssna. Det kom bara upp att det här videoklippet är privat:)

benochjerry
0

testa nu då :)

VanjaStjärnor

Vardigsjälv
0

Det är fortfarande likadant. Funkar det för dig att lyssna?:)

benochjerry
0

nu tror jag att jag fick bort privat grejen :)

VanjaStjärnor

Vardigsjälv
0

Nu hörde jag. Vad konstigt hon lät. Kan det kanske vara en luftvägsinfektion av något slag?

benochjerry
0

hmm, jaa, jag har ju trott att han bara snarkat, men det låter ju så himla konstigt.. ja kanske det, hur gör man då då? vetrinär?

VanjaStjärnor

EvaLuna
0

Låter inte bra alls. Jag tycker du ska kontakta veterinär & kolla vad de tycker.

Krya lilla marsvinet

Vardigsjälv
0

#7 japp, veterinär:)

Vardigsjälv
0

Hoppas förresten att det blir bättre och inte är något farligt:)

benochjerry
0

Men han äter, skuttar,dricker, bråkar med det andra marsvinet och verkar helt frisk. det är bara när han sover han gör det där ljudet..sjuukt konstigt :/ ja blir nog tvungen att åka till vetrinären

VanjaStjärnor

EvaLuna
0

De låter bra. Kanske är nåt skräp som fastnat i luftvägarna? Har han alltid låtit så? Ålder?

Men kolla upp de ändå så att de inte utvecklas negativt 🌺

benochjerry
0

Det är min lilla ben som låter, han är född 23 juli i år, så inte så gammal, han har låtit så ett tag nu, men inte i början nej :/ senaste veckorna. Det stör mig mer och mer också, kan som inte somna på natten för att jag inte vet varför han gör sitt konstiga ljud. Jerry, mitt andra marsvin, han gör inte det ljudet iallafall, så antar att om det va något smittsamt borde han också ha gjort det. jaa, måste nog göra det!🌺

VanjaStjärnor

Athia
1

Det är svårt att avgöra, men ett uggleliknade "hoande" ljud kan tyda på hjärtfel (kolla http://www.guinealynx.info/heart.html#signs) Ljudet kallas "hooting" som betyder hooande, låter som en uggla ungefär.

Ljudet tyder på någon sorts blockering i luftvägarna, typ slem eller vätska. Jag vill ju inte skrämma dig men just det uggliga ljudet som nämns där var det som fick mig på rätt spår så jag fick veterinären att kolla hjärtat på min tjej Daisy.

Daisy var hjärtsjuk, hon fick problem runt 2 års ålder men levde frisk och glad till  ca 5 ½ med medicin. Det behöver ju inte vara likadant i ditt fall men om man ändå ska till vet så kan det vara värt att be dem att kolla i alla fall.