Min make väger- nej, men oj, missförstod tråden. 😂
Jessica Jones (2015-)
- Sajtvärd för superhjaltefimer.ifokus.se - Medarbetare för halloween.ifokus.se -
Jag har två marsvin. Doris: 980 gram Jenny: 960 gram
Mvh Hanna:)
68-70 kg väger min "julgris" här hemma
#3 haha:)
Mitt marsvin lingo väger 1450 gram. Är det för mycket?
#5 Du vet väl att marsvin måste bo två stycken enligt lag?
Beror på marsvinet, finns stora marsvin som är det utan att vara tjocka.
Vikt på mina när jag vägde dem i september:
Pepsi: 1053 gram, hane 3 år
Max: 875 gram, hane snart 2 år
Ferrari: 897 gram, hane snart 1 år
Lotus: 1032 gram, hane, snart 4 år
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
#6 jag vet att det måste bo minst två marsvin tillsammans enligt lagen och jag har faktiskt sju marsvin. Jag var bara lite orolig för lingo och ville veta om han hade en bra vikt eller vägde lite för mycket. Men tack för ditt svar
#7 Omöjligt att svara utan att se/känna på marsvinet tyvärr.
Ok inte så lätt att veta utifrån ditt svar.
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
#7 alla marsvin är olika byggda, så vissa är stora och vissa små. Vissa marsvin kan vara överviktiga när de bara väger ett kg och andra magra vid den vikten. Så det beror helt på hur ditt marsvin är uppbyggt. Det bästa sättet att se om ditt marsvin är överviktigt är helt enkelt att känna igenom det. Hänger det ner massor av löst fett på magen eller på frambenen tex? Det kan vara ett tecken på att ditt marsvin är överviktigt. Annars så är ditt marsvin nog bara större till uppbyggnaden och därför har en bra vikt för sin storlek:)
Min ettåring väger 1250 g, och han är inte riktigt färdigvuxen än för han ökar fortfarande i vikt, om än ganska sakta. (Min fyramånaders väger 680 g, och han är förstås inte alls färdigvuxen.)
#5 1450 g låter ganska mycket, men han kan ju förstås vara ett stort marsvin. Enklaste sättet (tycker jag) att kolla om han är för tjock är att känna på rumpan. Om det finns fettdepåer där brukar det vara ett tecken på att han väger för mycket. Ett av mina tidigare marsvin blev lätt lite för tjock, och då lärde vi oss att hålla koll på rumptjockleken.
Timon , lite över 1 år: 1150g Neo, lite över 1 år: 1005g Ganska stor skillnad på dem men har två helt olika kroppsformer :)
//Med vänliga hälsningar Ida
Va dig själv, alla andra är redan upptagna. 😎
Mitt marsvin väger runt 1000g
A crazy little bitch! 👍
jag tror mina honor väger runt 950-1000g, de är runt 4 år :)
Mina marsvin väger:
Molly: 1210g
TeQuila: 950g
Crazy (dräktig): 960g
Oj! Våra är inte gamla alls och väger nog 800-900 g, men bara den ena kan tyckas lite tjock.
Tack alla!!!!!!!!!!!!!
Mina väger lite olika men känns som att de är ganska lagom för hur just de är…
Majsan 2 år (virvelpet) 1150 g
Madicken (virvelpet) 1 1/2 år 1000 g (hon skulle kunna upp lite till)
Maggie (rex) 1 1/2 år 1100g
Lilly (sheltie) snart 2 år 1050g
Ludde (abessinier) snart 2 år 950g ( får väl tillägga att han är kastrerad) har lite svårt att hålla vikten då han ändå har 4 tjejer att ta hand om- men nu är vikten helt ok, liten kille…
Teodor 1155 gram
Salsa 1000 gram
Tussan 1000 gram
Muffin 800 gram
Har tjockisar hemma! 😊
Timmy, hane på 1 år (som är ovanligt liten) 850 gram.
Eliott, hane på 7 veckor, 350 gram.
Båda är korthåriga nonselfs :)
Har två honor på 2 år som väger ca 1100g styck. Stora damer med bra hull, men inte feta. :)
Trassel ca 6 månader (Abessinier) 911g
Smulan ca 6 månader (Nonself tror jag) 718g
Pepsi 1,5 år (långhårig virvlig, vet inte vad han är för ras) 1175g
Dumle 1,5 år (Teddy) 1286g
Bara så att ni vet så väger mina hanar inte för mycket, dom är alltså inte tjocka. Dom är bara väldigt stora marsvin. Jag har aldrig haft så stora marsvin som dom är! haha ^^
Sen måste jag bara fråga, vad tror ni att Pepsi är för ras? han är ganska långhårig, det hänger ner vid rumpan, sen har han några virvlar på kroppen och en tuppkam på pannan haha. Han ser helt enkelt ut som en långhårig virvel marsvin ;)
kanske inte den bästa bilden men ni ser på ett ungefär :)
Jag vägde faktiskt grisarna alldeles nyss :) Loutus: 899 g Chilley: 921 g
MVH Lovisa och kaninerna.