Smart eller osmart?
Vad tror ni om denna lösning? Tänker att man kan bygga bygga en bur på en kalix hylla, den är ju dock bara 40 cm djup men i alla fall 1,5 meter bredd. Det är lagligt, men känns som det är i minsta måttet? Mina marsvin kommer få vara ute i hage mycket, men vill ju ändå att de ska känna sig trygga i buren.
Tycker djupet är för lite, det blir mindre på innemåtten, det är yttermåtten.
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
Det kommer att se och upplevas som väldigt smalt. Det blir svårt att få in prylar utan att det blir trångt osv.
Tänker isf att man kan ha en djupare skiva att lägga på? Fast det kanske ser dumt ut… haha. Får nog tänka om :)
Det finns ju såna fast med bara fyra fack, så du kanske kan ställa en sån framför och ha hälften smal som du tänkt dig och så hälften dubbelt så djup?
/Surpan

Hur många marsvin tänker du ha i? :)
MVH Erika :)
Om jag hade vart du så hade jag haft 2st sånna och ställt dem "bredvid varandra" så du får dubbla djupet👍
Behandla andra såsom du själv vill bli behandlad
Mina kaninselar m.m. | Min blogg | Min uppfödning | Youtube

Vi byggde en bur med mått efter Ikeas BESTÅ och den var 40cm i djup, och tyckte det var på tok för smått. Så vi la till 10cm om jag inte minns fel. Då satte vi buren så att det blev en 10cm glipa mot väggen så den fortfarande utåt sett såg ut att vara lika djup, lurar ögat lite :-)