Marsvin iFokus

Marsvin

Etikettersjukdomarohyraskador
Läst 542 ggr
strindberg07
0

Kissar rött

Hejsan!

Jag upptäckte förra veckan när jag hade marsvinen ute på golvet att mitt marsvin Molly kissar rött. Det är genomskinligt men rött, då låg det också en liten röd "grej" i kisset, såg nästan ut som hår (kan ha legat där innan).

Jag ger henne flytande C-Vitamin utspätt med vatten, men det tycker hon är äckligt. Jag får tvångsmata i henne det (känns inte så roligt för mej…) men sprutar även lite på grönsakerna. 

Idag när jag hade henne uppe så kissade hon två gånger och båda gångerna så var det vanligt kiss med en röd fläck någonstans i det… Så jag undrar vad detta är för något och varför hon kissar rött? Vad kan jag göra för att få henne att sluta kissa rött? Hennes kön är också svullet.

Aristarcos
0

Kan vara UVI eller stenar i urinvägarna. Men är hon svullen i könet, kan det inte vara något som kommer därifrån då också. Tänker då mer på livmoder inflammation. Hur gammalt är ditt marsvin ?

[M1nho]
0

Jag skulle ringa veterinären.

strindberg07
0

Hon är 4 snart 5år.

Aristarcos
0

hm, så gammal, låter oroväckande. Hon behöver nog hjälp av veterinären. Men varnar för att alla veterinärer kan inte marsvin speciellt bra.