Marsvin iFokus

Marsvin

Etiketterbeteendehantering
Läst 2023 ggr
amandanermfors
3

Slickar på fingrar

Hej!

Ett av mina marsvin brukar slicka och nafsa på mina fingrar när jag har henne uppe hos mig. Jag tycker det är supergulligt, men tänkte bara höra om detta är så kallat normalt beteende? Har aldrig hört talas om marsvin som slickar en på fingrarna.. :)

www.in-my-mind.devote.se

Mofsan
0

oxå nyfiken på svar på din fråga =)

/Mofsan

maria93
0

Jodå, marsvin slickar :) Alla mina har gjort det, det betyder att de är trygga med dig och så tycker de det är gott med saltet på händerna. Mina marsvin slickar även varandra på öronen ibland - lite knäppt tycker jag ^^

amandanermfors
0

#2 Okej :) Tack för svaret!

www.in-my-mind.devote.se

[copicaddicted]
2

Min gosegris till Lola, hon pussar en ööööööverallt. Om jag ligger ner och ser på tv så kan hon helt plötsligt sitta och ge mig pussar över hela ansiktet. Vissa gånger verkar hon till och med buffa till mig för att få ge en puss på näsan Skrattande

Dock så kan dom även visa obehag på samma sätt, men det märker man i regel på deras beteende om det är därför. Lilla My slickar och spärrar upp ögonen när hon inte gillar det man gör, och när hon vill ner och kissa.

[jjennyeklundd]
1

Mina marsvin slickar alltid på mina fingrar! En av de kan nafsa lite också :)

amandanermfors
0

#4 Tvivlar starkt på att det är obehag hon visar, det hade jag märkt då. Ofta börjar mina grisar nafsa på fingrarna när dom vill ner och kissa :)

www.in-my-mind.devote.se

Amanda.M
0

hittade detta inlägget nu fastän det lades ut 2012, mina marsvin gör precis samma sak, först slickar hon och sen biter hon försiktigt,🤪

Kimmizz
0

alla mina 7 marsvin älskar att slicka på både fingrar och armar 😃