Marsvin iFokus

Marsvin

Etikett: skötsel
Läst 1030 ggr
skramlan
0

Marsvin och 15 minusgrader

Jag ska bort över nyår och mina kusiner ska vara marsvinsvakt. Men det är -15 grader, så jag undrar hur man ska göra för att de ska klara vägen till och från bilen. Är det någon som har ett tips på hur man kan göra så skriv gärna!!! //Kram från mig//

Fridaaaa
1

Den korta biten behöver man inte göra något särskilt. Gosig halm/hö i buren eller fleecefilt och kanske en filt eller liknade över transporten. Mer hade inte jag gjort för den korta biten 🙂

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

skramlan
0

Okej

Zakaraa
0

Nu har jag då aldrig transporterat Marsvin under vintertid men däremot råttor som är väldigt känsliga för drag och snabba temperaturskiftningar.
Jag har min (katt)transprotbur i en sportbag med frigolit i botten ifall jag behöver ställa ner väskan.
Vid riktigt kallt väder har jag även en hemmasydd vetekudde (mer som en veteplatta) som jag värmer lite så det inte blir För varmt. Använt detta sätt är jag åkt buss och tåg med råttorna.

Men detta gäller ju Längre vägar. Är bilen uppvärmd så är det bara att lägga en filt över transportburen. Men jag skulle aldrig ta med grisarna till en kall bil för det är lika som att ha dem ute under tiden bilen blir uppvärmd, lika kallt inne som ute.

med vänliga hälsningar Zakaraa
(länk:) Zakaraa's Råttuppfödning

Ljungåsen
0

Vi transporterar marsvin hyfsat regelbundet även vintertid, och vi brukar precis som #3 ha transportburen i en bag. Är det riktigt svinkallt stoppar jag om buren med en filt också. Sen öppnar jag givetvis upp så fort vi är inne i bilen.

polka grisen 7
0

Om du bara ska ut från huset/lägenheten till bilen så hade jag stoppat dem under tröjan, inte alla på samma gång.

polka grisen 7
0

Om du bara ska ut från huset/lägenheten till bilen så hade jag stoppat dem under tröjan, inte alla på samma gång.