Marsvin iFokus

Marsvin

Etikettallmänt
Läst 1209 ggr
Yas.screech
1

Tips på att få mina grisar tama

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag har haft mina grisar i en och en halv vecka . Dom (jag har 2) äter från handen när man har dom i knät, men i buren springer dom bara i väg till sina hus Hur ska jag få dom mer tama? Tack

Fridaaaa
1

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

[[tjattehonung]]
1

Prata mycket med dem, sitt bredvid buren så att de vänjer sig vid att du är där. Lägg något gott utanför husen så att de lockas att komma ut.

Yas.screech
0

Tack Finns det något grönsak som marsvinen kan äta varje dag?

[[tjattehonung]]
0

#3 Vitkål, persilja, broccoli, gurka och sallad är några exempel :) Gurka och sallad innehåller dock mest vatten, så de är inte så nyttiga.

Fridaaaa
0

#3 Jag ger mina vitkål nästan dagligen. Men variera grönsakerna? Finns mycket de kan äta: broccoli, paparika, grönkål, vitkål, blomkål t.ex
Gurka och morot som godis ibland 🙂

Yas.screech
0

Dom brukar få massa olika sorters grönsaker , men dom gör vad som helst för broccoli :-) vad är bästa pellets sort dom kan få? Dom äter selected science är det bra för dom? Tack för allt hjälp

Fridaaaa
0

#6 Jag ger havregryn istället för pellets 🙂

Vanjana
0

Jag ger våra marsvin havregryn, funkar väldigt bra och är billigt samt lätt att få tag på :) men ska man byta är det viktigt att övergången går smidigt till, att de hinner vänja sig stegvis vid det nya fodret. Men det visste du säkert redan! Och för att få marsvin tama är det bara tid och pyssel som gäller! Har pysslat dagligen med våra marsvin i ett halvår och det märks. Nu bryr de sig knappt ett skit om vi går fram till buren, och dansar vi så kommer dom fram och hakar på i en fantastisk uppvisning av klassisk boogie woogie

Yas.screech
0

Tack för hjälpen ;-)