Marsvin iFokus

Marsvin

Etikettfoder
Läst 998 ggr
Smultris
2

Spenat till marsvin

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag är rätt ny på marsvin (som vuxen) så jag lär mig fortfarande massa nya saker om de små liven. Saken är den att jag läste att spenat var ok att ge dom men nu läste jag i detta forum att spenat inte var nyttigt alls, tvärtom giftigt. Mitt marsvin älskar verkligen spenat och har fått 3 måltider med det nu, hon frossar i spenat. Nu är jag självklart väldigt orolig för att jag har gett henne farlig kost 😳 Vad säger ni som är mer erfarna? Om spenat har påverkat henne hur märker jag det ?

Fridaaaa
1

Kul att du skaffat marsvin! Antar att din söta tös snart kommer få en kompis? 🙂

Spenat går att ge vad jag vet men inget man ger direkt ofta som jag förstått det. Aldrig gett mina det så vet inte riktigt. Men giftigt har jag för mig att de tinte är.

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Kokburra
1

Det är inte farligt att ge lite spenat. Men har däremot hört att det kan bli giftigt om man överdoserar det. Skulle inte ge spenat mer än två tre blad två gånger i veckan iallafall:) Menar du att hon har fått tre måltider spenat idag?

Smultris
1

Hon har varit ensam i över 6-7 månader så det var därför jag tog över henne, jag ska hämta en kompis till henne i morgon, var tvungen att vänta 2 veckor så hon var leveransklar :) Det blir en liten skinnyflicka :) Nej jag inte har gett henne 3 måltider på en dag, men hon får grönsaker/sallad/frukt morgon och kväll… Senaste 3 måltiderna har bestått av bla babyspenaten. I lagom mängd såklart. Efter råd ifrån en uppfödare. Men… Eftersom hon var så väldigt glad i spenat så har hon fått absolut mer än vad hon bör få :/ Tack för snabba svar :)

Fridaaaa
0

#3 Härligt 🙂 Skinny är en underbar ras! Haft några stycken 🙂

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Smultris
0

Det ska bli spännande :) Och jag är så himla glad för den jag har tagit över som ska få en kompis, äntligen :)

Idakarrlsson
0

#0 Ingenting är bra i för stora mängder. Du behöver inte vara rädd att du gett för mkt men som sagt ingenting är  bra i förstora mängder.

Grattis till marsvinen, dem är ju underbara djur! 🙂

//Med vänliga hälsningar Ida

Va dig själv, alla andra är redan upptagna. 😎

Smultris
0

Tack Ida :)

Idakarrlsson
0

#7 Och glöm inte lägga ut bilder, för det är alltid trevligt! 😉

//Med vänliga hälsningar Ida

Va dig själv, alla andra är redan upptagna. 😎

Smultris