Marsvin iFokus

Marsvin

Etiketter: sjukdomarohyraskador
Läst 796 ggr
Feelicia
0

Jasmine är kal runt ansiktet

Mitt lilla marsvin har blivit kal runt ögonen och nosen.

Hon kliar sig inte mer än vanligt eller så.

Hon är 3 veckor och märkte det imorse.

Vad kan de vara?

Ska jag gå till en veterinär?

Ljungåsen
0

Kala fläckar kan vara ringorm, som är smittsamt. Låter som ett veterinärbesök är en god idé.

Binajis
0

Strävhårsungar kan tappa päls mellan 3-8 veckor. Finns det möjlighet att få bättre bilder?

Sugen på att föda upp ridgeback? Jag lägger uppfödningen på is ett tag framöver och säljer därför lite avelsdjur. Mejla eller PM:a här på ifokus om du är intresserad :-) Även keldjur finns naturligtvis.

http://www.freewebs.com/binajismarsvin

Feelicia
0

Vet du varför det kan bli så på strävhåriga?

Går pälsen tillbaka sen?

Mamman och pappan är strävhåriga!

Ska försöka få in några bättre bilder

Feelicia
0

Här är mamman Thea.

Hon är pet men har ungefär 1 cm lång päls och strävhårig

Binajis
0

#3 Förlåt mig, jag antog att ungen är strävhårig. Strävhåriga marsvin är lockiga när dom föds. Nu i efterhand inser jag att ungen hade kunnat vara ett lockigt långhår.

Varför dom kan som byta päls vet jag inte. Har nog fått det förklarat för mig någon gång men det har jag glömt😃 kanske någon annan kan komma med en fiffig förklaring. Pälsen kommer hursomhelst tillbaka sedan, det är bara en viss period som de kan se riktigt hemska ut.

Sugen på att föda upp ridgeback? Jag lägger uppfödningen på is ett tag framöver och säljer därför lite avelsdjur. Mejla eller PM:a här på ifokus om du är intresserad :-) Även keldjur finns naturligtvis.

http://www.freewebs.com/binajismarsvin

Feelicia
0

Okej tack så mycke !

Sabettan
0

På Lunkaryaungar blir det ofta så att pälsen i ansiktet går av när dom diar för att dem är sträva.En del kan se riktigt  hemska ut men det växer tillbaka sen.Har en just nu som ser hemsk ut.Men som sagt det växer ut igen.

Sabettan
0

Bilden

Sabettan
0

Kan inte sätta in bilden.