Marsvin iFokus

Marsvin

Etikett: allmänt
Läst 532 ggr
Fridaaaa
0

Ihopsättningen har gått över förväntan!

Satte ihop Ferrari och Max igår, tänkte att det är värt att testa annars blir det varsin ny kompis. Men det har gått över förväntan! Jag har enbart satt ihop vuxen+unge eller unge+unge aldrig två vuxna.
Varit smågnabb men ingen slagsmål och idag satt dem nästan bredvid varandra och åt hö, så har goda förhoppningar! Vore superbra om de två fungerade ihop 🙂

Men känns så tomt nu, från sex grisar förra året till två nu iår. Blir stor skillnad. (två omplacerade jag förra året, två har gått bort).

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Saffran0Spice
0

Vad roligt att det gått bra!
Men förstår att det känns tomt med 2 jämfört med 6…

Men kanske blir fler i framtiden? ^^

Fridaaaa
0

#1 Ja ev, blir det så, återstår att se 🙂 Får framtiden utvisa 😃

Ljungåsen
0

Jätteroligt att höra att det går bra med ihopsättningen. 🙂Jag har satt ihop ett antal olika vuxna och halvvuxna marsvinsherrar, och det brukar gå bra. Det handlar mest om hur lång tid det tar innan man kan vara säker på att det är stabilt.  Du har säkert sett den här, men jag länkar den i alla fall.

Fridaaaa
0

#3 Just nu sitter dem kanske 5 cm ifrån varandra och mumsar hö 🙂
Stor bur: 150x60, två hus plus en "tunnel", och igår mutade jag dem med morot och grönkål 👍

Ljungåsen
0

#4 Det låter väldigt lovande, bra med gott om plats. Och mutor. 🙂

Fridaaaa
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Max satt redan i pussel-huset, och inget gnabb

Ljungåsen
0

#6 Det går inte att titta på videon. Den säger "det här videoklippet är privat".

Fridaaaa
0

#7 Kolla igen, för inställningarna är inte på privat, dubbelkollat.

Ljungåsen
0

#8 Nu funkade det. Ser jättebra ut 🙂

Fridaaaa
0

#9 Hoppas att det fortsätter lika bra nu 👍

Ljungåsen
0

#10 Du får fortsätta som du gör, med mycket god mat och mycket underhållning. Om det inte finns någonting att bråka om, och de inte får tråkigt så minskar risken för bråk. Jag tror det kommer gå alldeles utmärkt, för de ser verkligen jättebra ut för att vara så nyihopsatta 👍

Fridaaaa
0

#11 Möblerar om ibland så det blir roligt för dem att undersöka.
Roliga med dessa två är att de är från samma uppfödare, födda samma datum men 1 års skillnad 🙂