Funderar och funderar
Just nu har jag "bara" två marsvin. Extremt tomt! Gått från 6 marsvin förra året till 2 detta året (två är omplacerade, två har gått bort). Kommer att skaffa två marsvin till detta året om inget annat sker hade jag tänkt men inte innan sommaren. Har nu två hanar. Hade ni skaffat två hanar till eller honor denna gången? (självklart inte i samma bur). Funderar också på vilken ras jag ska ha denna gången🙂 Har en peruan och en texel, tror inte det blir någon långhårig.
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
Jag tycker du vara ska titta runt på uppfödningar och vänta till du får den där känslan "den vill jag ha, den vill jag ha springande här hemma". Sen om det är en hona eller hane, långhår eller korthår kommer inte spela så stor roll för du kommer älska dem ändå ;).
//Med vänliga hälsningar Ida
Va dig själv, alla andra är redan upptagna. 😎
#1 Jag vill inte ha mer pälsvård, så långhårig blir det inte fler om det inte kommit hit någon som behöver akut hem eller liknande🙂
Hehe skulle jag tänka så, så hade jag haft hela huset fullt med marsvin nu 😉
Jag läste någonstans (fast nu kommer jag inte ihåg var) att brunstande honor i en bur kan trigga bråk mellan hanar i en annan bur. Är det så, så är det förstås klokast med ett nytt hanpar. Å andra sidan känner jag folk som har marsvin av båda könen utan problem, så jag vet faktiskt inte hurpass mycket sanning det ligger i det påståendet.
Det finns fler hemlösa marsvinshanar, så det skulle väl också kunna vara en sorts anledning till att ha ett hanpar till.
#3 Jag har haft hanar och honor i samma rum innan utan problem 🙂 Aldrig varit med om det.
#5 Ja vi får se till sommaren, om det inte dyker upp tidigaremen planerar inget.
Vet dock att det inte blir långhår pga pälsvården, har nog om det ändå 😃
#2 Så kan det ju också bli haha! 😂
Men tänker lite som #5 . Att det bara kommer dyka upp några du älskar 🙂
//Med vänliga hälsningar Ida
Va dig själv, alla andra är redan upptagna. 😎

Kan hända att den här lilla tjejen få ungar som är leveransklara lagom till sommaren… Bara så du vet ;)
Sajtvärd på Akvarieräkor ifokus och m_edarbetare på Agility ifokus
_(f.d MelvinMimmiLufsen)
#8 Jättesöt 🙂