Marsvin iFokus

Marsvin

Etiketterboendeinredning
Läst 1448 ggr
älskarkaniner
1

vilket underlag skulle passa bäst?

jag har två hanar i en bokhyllebur. dom är väldigt livliga och springer runt mycket i buren så spånet flyger runt hela tiden och allt spån lägger sig i hörnen och då är det inget spån i mitten av buren. Har ni något förslag på annat underlag som kanske inte flyger runt en massa? sen flyttar dom på sina hus och toa så det ligger i mitten i stället.

taylor__lambert
1

du kan ha halm ovanpå spånet så flyger det inte lika mycket och inte heller dammar det lika mycket :)

Sajtvärd på Hundparkour.ifokus & CockerSpaniel.iFokus

Underskatta aldrig värmen från en kall nos Hjärta

Fridaaaa
0

Jag har easyströ inne när jag får tag på det, toppenbra tycker jag 🙂

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Ljungåsen
0

Jag har också easyströ och tycker det är riktigt bra.

älskarkaniner
0

#1 tänkte prova det idag!

#2 #3 jag har försökt att leta efter det men har inte hittat någonstans där man kan köpa det :(

Fridaaaa
0

#4 Svenska foder som säljer, kolla med dem vilka butiker som säljer

taylor__lambert
0

#4 hoppas det funkar :)

älskarkaniner
0

#5 det fanns ingen butik där jag bor. några mil bort fanns det men det känns inte värt att åka så långt.

Men är det någon som har testat lätt strö?

Fridaaaa
0

#7 Jag har 6 mil till närmaste. Räcker länge 🙂
Men brukar passa på att köpa när jag ändå är ner till mina föräldrar. Synd att inte fler säljer

taylor__lambert
0

#7 jag har toa-lätt strö till min kanin, funkar utmärkt till henne, en 55L säck räcker i en månad (dock nu när jag även har det till mina gerbiler måstes det köpas två i månaden)

Fridaaaa
0

#9 Toa-lätt skulle jag inte ha i hela buren utan enbart i toalätten till både kanin och marsvin. För hårt för dem att gå på. Tycker jag i alla fall 🙂

taylor__lambert
0

#10 nej man ska inte ha bara det såklart, jag har det endast i kaninens toalåda, ska man ha det i hela buren måste man blanda ut det med något mer som typ kutterspån blandat med halm

älskarkaniner
0

men jag menade lättströ det är nästan som easyströ det finns på granngården tillexempel. 

någon som har testat det?

Alana82
0

Jag använder stallströ till både möss, gerbiler och marsvin, är till häst egentligen men jag gillar att det är mjukt och ligger väldigt still, hästar har känsliga lungor och därför dammar det väldigt lite, om alls beroende på hur ofta man städar vilket också är ett plus.

Eftersom det kommer i pellets form som ska blötas för att svälla och bli spån så gör jag oftast i ordning den någon dag före städning av burar så det inte är för fuktigt när det läggs in till djuren, än så länge verkar alla tre djurslag mycket nöjda med underlaget, till marsvinen har jag endast ett par centimeter med stallströ och det är sällan man ser botten på buren

The unanswered questions are not nearly as dangerous as the unquestioned answers

Jarado
0

Jag har använt lättströ i flera år. Köpt mest på Granngården. Jag tycker det är ett alldeles utmärkt material. Ligger stilla på burbotten om man tar ett tjockt lager. Jag har också två hannar i en bokhyllebur. Det dammar mindre än spån, bara lite precis när man häller på nytt.

älskarkaniner
0

#13 vart köper du det? #14 okej tänkte köpa och prova det snart! Jag gjorde iallafall rent i buren idag och la halm över spånet och än så länge fungerar det bra!

Alana82
0

#15 Granngården :D

The unanswered questions are not nearly as dangerous as the unquestioned answers