Oförklarligt beteende
Hejsan. Jag har en fantastisk marsvin hane som heter Korven. Korven skulle vara vän till min andra rex hane Ruben som gick tyvärr bort så Korven blev ensam i över två år, nu skaffade jag honom en vän och som vanligt städade ur buren ordentligt tvättade rent och så. Men när de möttes så reagerade de inte alls. Den nya lilla pojken som jag döpte till Macaroni gick fram till Korven och sniffa lite på han men inte en enda reaktion fick vi från vi från Korven. Däremot började han hets äta allt omkring sig men det brukar han göra för han är väldigt glad i mat. Nu har det gått 10 dagar. Ingen reaktion inte ett pip. De ligger i var sin ände av buren och håller sig för sig själva. Jag har samanfört marsvin förr men aldrig sett nåt liknande i hela mitt liv tycker det här är så konstigt. Vet nån va det kan bero på? Jag tänkte kanske adoptera en ny unge så Macaroni har någon att prata och umgås med för det ska inte behöva vara så här för resten av deras liv. Tacksam för alla svar. mvh Adela Diamond
Tänk på att 3 hanar mycket sällan kan bo ihop och samsas.
Som #1 skrev så går sällan hanmarsvin ihop fler än två stycken. Och krävs en hel del yta. Hade haft dem två och två
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
Hej. Men de är två stycken bara..men de reagerar inte på varann alls.
#3 Fast i din text skriver du om tre stycken? Nu får jag inte riktigt ihop det?
Det är väl 2 i nuläget och TS funderar på ett nytt tillskott?

Jag har upplevt det hela precis tvärtom, har man två hanar kan det bli litet kiv ibland, men är de tre eller flera(och har en bur anpassad för det) så blir det sällan några stridigheter förutom det vanliga tjafset när man sätter ihop dem och vem som ska vara chef, egentligen.
Dock är det sällan hanar fungerar tre eller flera.
Mina har alltid gått i par, sällan bråk/tjabb