Marsvin iFokus

Marsvin

Etiketterboendeinredning
Läst 2394 ggr
ninen DH
0

Ersättning för höhäck

Mina gamla gubbar har inte höhäck för att jag inte vill att dem ska få problem med rygg och nacke. Men det resulterar i att vi slösa ENORMA mängder hö. Jag ger mindre åt gången men det hjälper inte för så fort någon kissar i det (vilket nästan händer direkt) så vill dom inte ha det… Finns det något annat alternativ än dessa två? Hur har ni det? Har sett att vissa har små "rum" i buren där allt hö finns, men hjälper verkligen detta? Behöver idéer och erfarenheter!

jossanElsa♥
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Själv har jag höet i en kattlåda till mina marsvin,då jag har fleece som underlag. Men när jag har strö som underlag har jag antingen det på en hög i hörnet eller så har jag en höhäck som jag sätter utanför buren. Jag rengör kattlådan en till två gånger per dag.

Min blogg www.petsandmakeup.blogg.se kolla gärna in den 😉

Alana82
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag har fodertråg till höns åt mina grisar

The unanswered questions are not nearly as dangerous as the unquestioned answers

ninen DH
0

#2 Så om man har en låg höhäck så skadar de inte sin rygg eller nacke? Mina marsvin är väldigt gamla och "sköra".

Alana82
0

Mina sätter upp framtassarna och äter med huvudet mera nedåt så ätpositionen blir hyfsat normal

The unanswered questions are not nearly as dangerous as the unquestioned answers

ninen DH
0

#1 Tack! #4 Okej, tack! Några fler som har erfarenheter eller förslag? Skulle behöva mer idéer!

farvendal
0

Köper dessa på IKEA och klipper bort botten, sen har hö i den. Funkar nog utan att klippa bort botten också (då blir det som en korg. Hade velat att de var lite mindre dock, eller ja att diametern var kortare. Försöker leta något liknande.

http://www.ikea.com/se/sv/catalog/products/90163257/

Medarbetare på

Kaninmagazinet.se

ninen DH
0

#6 Men hur kommer marsvinen åt höet? Det är ju så hög kant. (Ursäkta om jag är lite korkad som inte fattar🤪)

farvendal
0

#7 man lägger den ner såklart :p

Medarbetare på

Kaninmagazinet.se