Marsvin iFokus

Marsvin

Etiketter: boendeinredning
Läst 886 ggr
lissora
0

Tips på bur i lägenhet

Det är planerat att jag ska flytta ihop med min pojkvän till hösten och han bor i en väldigt liten etta. Just nu bor mina två marsvin i en 160x80 bur och jag vill verkligen inte minska på burstorleken, men jag undrar om det finns något tips på bokhylleburar att ha i lägenhet så man på något vänster lyckas spara så mycket plats som möjligt men ändå ha en stor bur till grisarna?

Fridaaaa
0

Kanske någon bokhyllebur med förvaring under?

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

bohan85
1

Vi bor i en tvåa, så här bor mina http://ietthornavvardagsrummet.blogspot.se/p/bur.html(bläddra längst ner) 150x8 + lite mer utrymme på övervåningen. Har all förvaring under där jag har spån och hö etc.

Fridaaaa
0

#2 Går itne att se inlägget du länkat till tyvärr

lissora
0

#2 gud så fint! väldigt smart med förvaring under buren är nog någonting jag kommer ta efter… !

bohan85
1
Fridaaaa
0

#5 Nu gick det 🙂 Mycket fin bur! 👍

cinderella11_02
0

Väldigt fint 🙂

Lejonhund
0

Bygga tvåvåningsbur kanske? Med något mindre yta per plan men ändå mycket att utforska på och möjlighet att gå undan från kompisen om det önskas.

Två av mina tidigare grisar hade tyckt det var kanon, de klättrade på allt och gick inte ens att hålla inne i bokhyllebur med 40 cm kant, de tog sig över allt. Så en tvåvåningsbur med trappa upp hade inte varit bekymmer för dem.

De andra två hade inte funkat i en sån bur dock,misstänker jag. De gillade inte att klättra och prova nya vägar. Så hänger väl lite på individen om det ska fungera bra.