När marsvinet har ont?
Hur vet man när marsvinet har ont? Piper den eller bits den när man trycker försiktigt på magen?
Det kan vara svårt att veta om marsvin har ont eftersom de är sådana djur som försöker dölja smärta så långt det går. Men om marsvinet skriker/bits när du trycker det försiktigt på magen så skulle jag tro att det finns smärta i det området. Om nu marsvinet inte är skräckslaget och skriker av rädsla.
Hur känns marsvinets mage? Är den spänd/uppblåst?
Medarbetare på vegan ifokus.
#1 Hon andas inte normalt, låter som att hon har lunginflammation. Men hennes ögon eller nos har aldrig runnit. Hon har slutat äta. När hon står still så rör sig hela kroppen som att hjärtat slår jätte hårt. Hennes mage är typ jätte slö.
#2 Hon måste till veterinären idag!
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
Hur länge har du haft marsvinen?
//Med vänliga hälsningar Ida
Va dig själv, alla andra är redan upptagna. 😎
Veterinär nu! Du kan förlora ditt marsvin annars. När marsvin slutar äta, då är det illa. Stödmata, och ring veterinär och säg att ni kommer in!
Sajtvärd på Akvarieräkor ifokus och m_edarbetare på Agility ifokus
_(f.d MelvinMimmiLufsen)
Låter inte bra! hoppas det lösersig! 😮🌺
»♛❣❣Hälsningar❣♛«
Jag tror att du måste till veterinär men vissa marsvin kan ju vara kittliga fast kanske inte i detta fallet…
Hur går det?
Hon var 3 år och 2 månader. Hon började äta igen därför avvaktade jag från att gå till veterinären. Hon verkade inte ha ont nånstanns, men jag hade tänkt att ta henne till veterinären idag för att avvliva henne, för hon verkade ändå ha det jobbigt med andningen. Hon hade blivit smalare, så förmodligen hade hon väll inte ätit ordentligt.
Vaknade nu imorse och hon hade lagt sig i mitten av buren. Nu har jag bara ett marsvin kvar som måste säljas. :(
Kommer sakna min gris!
RIP - Lizzie🌺
Beklagar verkligen
//Med vänliga hälsningar Ida
Va dig själv, alla andra är redan upptagna. 😎
Vilken tråkig avslutning på det hela 😕 Beklagar! 🌺
»♛❣❣Hälsningar❣♛«
Vad tråkigt! Jag beklagar :(