Sädesslagen?
Har lite funderingar kring "tilläggsfoder" utöver standard hö och grönsaker.
Jag vet att vissa säger att havregryn kan vara bra för smala grisar osv men jag funderar, krossad havre fungerar det lika bra?
Jag köper krossad havre, krossat korn och hel vete när jag blandar mitt foder till råttorna och funderade på om jag kunde ge det till mina två grisarna.
Jag har en väldigt liten varulv som äter som en häst men ändå är väldigt liten (speciellt jämfört med kompisen som är en månad yngre och pälsad) och jag ger utöver höet och grönsakerna även pelletsen från Selective och de Älskar det.
Det pellets jag hade hemma tog slut idag men jag väntar leverans på 10kg selective från England på torsdag så jag tänker om jag kan slänga in lite av kornen tills vidare eftersom jag ändå har runt 5kg/sädesslag o-utblandat.
Fungerar hel/krossad säd (något som inte fungerar?) eller ska jag hellre ge lite havregryn istället?
Jag har inte hjärta att Inte ge dem tilläggsfoder eftersom nakenfisen verkligen skriker efter maten om han inte får den i tid, bortskämda gohjärtat mitt :P
med vänliga hälsningar Zakaraa
(länk:) Zakaraa's Råttuppfödning
Jag tror att det går alldeles utmärkt med det! :) Dem flesta använder nog bara havregryn för att dem inte har tillgång till annat, Dessutom har marsvin stålmagar! Lycka till! :D
Tackar! :)
med vänliga hälsningar Zakaraa
(länk:) Zakaraa's Råttuppfödning