Marsvin iFokus

Marsvin

Etiketteravelungar
Läst 747 ggr
emelieryden
0

Nu är ungarna här!!!!

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Nu har de äntligen kommit! Igår kl 22.00 En hona och en hane….så vitt jag kan se.

Hanen (cream agouti?) är till salu om några veckor då :D Får se om jag behåller honan.

Är det någon som vet vad de blev för färger? cream white- cream agouti eller?

Mamman är Ch-teddy black`n white och pappan Peruan rubin.e white. Jag hoppas att de blir crested. Kan ju bli sheltie också. Är det någon som kan se vilken pälsvariant de har?

Namn? :D

emelieryden
0

Honan cream-white? Hon har rubin ögon efter pappan!!! :D

emelieryden
0

Hanen creamagouti/cream/white (är lite vit i cresten) cream på magen.

idipidi
0

Kul! Honan är jättesöt ju. :)

Definitivt crested, men de kan absolut bli lite halvlånghåriga med de föräldrarna. Hanen ser ut att ha lite antydan till ridge i nacken också, eller är et bara på fotot?

Hanen är inte creamagouti utan lemonagouti.

emelieryden
0

Hehhe vad kul!! nej han ville inte sitta still på fotot så jag fick hålla honom snabbt ta bort handen och sedan ta fotot så de e nog därför det ser ut som ridge XP

Men är hanen lemon på magen då också? lemonagouti/lemon/white

Men jag tyckte det var jättekul att honan blev cream/white crested. Varför? Jo, kolla in denna bilden på mitt första marsvin Molly som dog i februari!!! <3<3<3 saknar så enormt

emelieryden
0

Här är en bild på mitt marsvin Beatrice 5år. (längst upp till vänster) Har haft 3st cream/white dutch nu och ingen av dem är släkt!!!!

På bilden är förresten mamman och pappan till ungarna också. Pandora (Panda) och Pysen

idipidi
0

lemonagouti/cream/white

lemonagouti är en agouti i black/cream, creamagouti är en agouti i chocolate/cream

shintaida
0

Naaaw….Vad sööööta!

En Champagne och en Choklad….

Grattis!

Önskar grisarna; Svante-Vante, Buseman, Trasan och matte Shintaida