Extra tå vad göra ?
Hej Mitt marsvin som är 7 veckor har 4 tår på back foten , dom sitter löst men verkar inte besvära henne Vad ska jag göra? Kommer det att ställa till med problem senare när hon är äldre? Om vi inte gör något åt det vad kommer att hända? Har någon annan haft marsvin med extra tår ? Tacksam för svar
Om hon inte har ont eller stör sig på den så kan du låta den vara. Se bara till så att det inte finns någonting i buren som den kan fastna i.
Nu vet jag itne vad för slags marsvin du har, men det är inte allt för ovanligt att cuymarsvin har en tå extra. Så om hon inte verkar besvärad så är det ingen fara. =)
Söker du ett annorlunda armband? Eller kanske ett mobilfodral eller en rem? Kolla gärna in på min shop eller skicka iväg ett PM.
Glöm inte gilla min facebook sida för mina trådar. 👋
Min Lucas, 8 mån, har en extra tå på bakfötterna 🙂. Inget som besvärar honom…Hans bakfötter är bara extra söta. Han brukar ligga med fotsulor uppåt. Har haft en liten marsvinskille tidigare som också gjorde så. Eller så glider Lucas bakben lite åt sidan när han t ex ligger på min mage och han kopplar av.
Tack Men tårna sitter nästan löst och dom hänger , men som sakt det stör inte henne
Har bara haft marsvin sen i somras och nu i vintras fick mitt marsvin Mimmi ungar med 2 i kullen som hade extra tår.
Dom är blandraser.
Visste inte heller vad jag skulle göra.
Dom är 2 månader nu och dom sitter kvar och dom besväras inget av dem.
Om det inte besvärar marsvinet så spelar det ingen roll :)