Marsvin utomhus
Kan man ha marsvin ute året om eller när ska man ta in dem ( Vid vilka grader) ?
Sen är jag rätt säker på att jag sett en artikel här om hur mycket c-vitamin det finns i vilka grönsaker och hur mycket de ska ha av det men jag kan inte hitta den! Kan någon vara snäll och länka?
Mvh
/ Vanja
Sajtvärd på Politik I Fokus.
Marsvin får inte vistas där det är under 0 grader enligt jbv regler. Hade inte haft marsvin där det blir under 10 grader. Ta in dem innan det skiljer mer än 10-12 grader mellan inne och ute annars kan det bli för stor skillnad.
Finns på humlansmarsvin.se har jag för mig. Även på livsmedelsverket (om jag inte minns helt fel). Annars sök på sidan (sitter vid mobilen nu)
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
Under 15 grader börjar dem frysa för marsvin är inte skapta för det svenska vädret, dem kan inte skapa vinterpäls ;) Max, Max 10 grader. man vill ju inte att ens marsvin ska må dåligt :) Det är min åsikt, lycka till!
Jag har haft marsvin ute året om i många år, har det dock inte längre. Men i alla fall, hade aldrig något problem med det, utan t.o.m. så var en av killarna ute och doppade framtassarna i vattenskålen när det var runt nollan. Och just denna kille är idag 7 år, så tycker att det i sig visar att det inte är farligt att ha marsvin ute året om. Mina hade då möjligheten att gå ut och in hur de ville och inomhus kom det aldrig under nollan.
Söker du ett annorlunda armband? Eller kanske ett mobilfodral eller en rem? Kolla gärna in på min shop eller skicka iväg ett PM.
Glöm inte gilla min facebook sida för mina trådar. 👋
#2 Ett marsvin behöver inte må dåligt för att den är där det är 10 plus. Det har jag haft och de marsvinen mådde minst lika bra som mina som bor i 20 plus nu.
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.