Marsvin iFokus

Marsvin

Etiketterbeteendehantering
Läst 761 ggr
[Smålandsbrud]
0

Få raggaren att sluta bita matte

Vår hane Raggaren har bitit mej nu två gånger i rad och attackerat mej en gång på denna korta tid. Litar nu knappt på Raggaren pga detta är även rädd för bitande marsvin för mina första bet mej ordentligt.  Hur ska jag kunna få han att sluta bita mej ? Han biter inte husse hans utan bara mej ! Hans vän är bara nyfiken och små undersöker allt han ser. Vill få hans vän att sluta bitas🙂

philippazon
0

Hur länge har ni haft dom? Jag tycker man alltid ska låta marsvinen (andra djur med) vara i cirka 2 dagar, kanske 3, så att de får vänja sig. han kanske är osäker för att allt är nytt? 

Om du är rädd för att han ska bita dig kanske han märker det och bli också osäker, om din sambo inte är rädd är han kanske en tryggare punkt för marsvinet och den själ är osäker. prata med förra ägaren och fråga hur han funkade där?

men som sagt låt dom vara i minst 2 dagar tycker jag!

»♛❣❣Hälsningar❣♛«

[Smålandsbrud]
0

Dom har varit här sen i lördags eller fredags 🙂 kan  vara så ska vara stark mot han när jag är det så biter han mej inte bara nafsar men det är bara för att dom måste undersöka allt 

Glömt dag

Vanja
1

Marsvin är väldigt snälla djur som helst inte bits, oftast när de gör det så håller man dom fel eller för hårt. Kanske ska du byta sätt att hålla den på? =)

/ Vanja 
Sajtvärd på Politik I Fokus. 

[Smålandsbrud]
0

Aa ska testa det lite trotsig med i sitt nya hem 🙂

Arinah
2

Marsvin som bits har ofta ont någonstans. Det är väldigt ovanligt att ett marsvin attackerar, så någonting är tokigt. En flytt bör inte orsaka ett sånt förändrat beteende, och marsvin "trotsar"  inte mot en ny ägare. Föreslår en tur till veterinären för genomgång

Fridaaaa
1

Håller med #5.

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

[Smålandsbrud]
0

Då var det som vi trott vi har avaktat som vetrinär sa men  jag som marsvins van känner på mej att det är nått ska kontakta vet nu på stört.  Orolig för lillen 😕 Stannar till och med hemma idag från plugg för att se hur han mår så

[Smålandsbrud]
0

Han har nu slutat bitas sen jag sa till han att han inte fick bita i förrgår 👍