Marsvin iFokus

Marsvin

Etikettallmänt
Läst 585 ggr
[Smålandsbrud]
0

Väger våra killar för lite ?

Limpan väger 1157 gram och Raggaren väger 1155 gram  är det för lite för två år gamla hanar?   Är dom tunna får vi öka på mat intaget på havregrynet  borde inte hanar väga mer eller tänker jag fel 🤔

Fridaaaa
0

Beror på marsvinen men låter absolut inte för lite. Båda mina hanar väger under 1000 gram och är i bra hull

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

[Smålandsbrud]
0

Bra🙂

Vanja
1

Har du varit hos veterinären än med den som blev tappad? =) Hur gick det?

/ Vanja 
Sajtvärd på Politik I Fokus. 

agoutiuppfödare
1

Hej dina marsvin väger inte för lite och sen ska hanarna väga lite mer än honorna

Hur gick det för marsvinet som ni tappade och blev veterinärkostnaden dyr😐

Fridaaaa
1

#4 Finns inget som säger att hanar ska väga mer än honor. Finns honor som väger mer än vissa hanar och är bra hull, både hanarna och honorna. Så det kan man inte gå efter.

agoutiuppfödare
1

#5 du har tydligen svar på allt !!!

Fridaaaa
0

#6 Du behöver inte gapa och vara otrevlig, bara onödigt. Jag svarar i dem trådar jag vill svara på, fritt fram i forumen. Sidorna är till för att lära och diskutera.
Ville bara poängtera att det stämmer inte att hanar ska väga mer än honor

agoutiuppfödare
1

Hej jag gapar inte utan bara säger som det är

Fridaaaa
0

#8 Massa utropstecken = gapa/höjer rösten i skriftspråk.
Som sagt: fritt val hur mycket man vill diskutera och skriva. Jag gillar att hänga här, diskutera mm, så är mitt val helt enkelt. Sedan väljer man själv vad man vill läsa och inte läsa 🙂

Men tänker inte skriva mer OT i TS tråd, hon har fått svar på sin fråga i alla fall.

Arinah
1

Marsvin har individuella vikter beroende på ras och annat. Det man måste titta på är om de är i lagom hull. Dvs att de är fasta och fina med tyngd och inget löst sladder eller benighet

[Smålandsbrud]
0

Tack för tips  om man ska kolla hull #10

🙂

Vanja
0

#11 Antar att ni inte åkte till veterinären eftersom du undviker frågan?

/ Vanja 

[Smålandsbrud]
0

Han mår bra nu :) Nä tänkte på annat

Fridaaaa
0

#13 Ett marsvin blir inte bara huxflux bra, inte efter sånt fall som du beskrev det.

Vanja
0

13# Hur gammal är du? =) 

Vad skönt att han mår bra, har han slutat bitas och så då?

/ Vanja 

[Smålandsbrud]
0

18 snart 19 aa det hade inte hänt nått Frida  vi av vaktade som dom sa och  nu mår han bra. Vi listade ut att han var hans hårömhet som gjorde det för att man ruggade pälsen åt fel håll  för han är hår öm. Aa sen jag sa till han så har han slutat bitas helt faktist 🙂 Sen pratade vi även med förra ägaren så