Hur är det möjligt?
Nu måste jag få skriva a mig, fick hem ett par gubbar för ett år sedan, då bodde vi i lägenhet och allt fungerade bra, friska och krya utan problem. När vi flyttade till huset har det varit problem efter problem. Först fick gubbarna en förkylning som gick över till lunginflammation, satte in bactrim och efter 10 dagar var allt bra igen. Började ge gubbarn kruskakli som ett tillskott då vår hus är väldigtkyligt med en maxgrad av 17-18 grader och dragit och tänkte dom behövde något utöver grönsakerna som dom får dagligen. Nu har Evon fått UVI och vi har satt in bactrim och tranbär och håller tummarna det blir bra, men upptäckte idag att Nimbus har ftt munsvamp och det måste ha kommit fort, är alltid noga att väga och kolla dom. Har aldrig haft så sjuka marsvin, något måste jag göra fel, känns det som för det kan omöjligt vara så sjuka hela tiden. Känner mig just nu som den värsta marsvinsägaren i världen. Antar att jag bara ville skriva av mig om allt.
Jag skulle gissa på att det är klimatet i huset som inte är bra. Försök skärma av så de slipper draget (på biltema finns det plastglas som du skulle kunna fästa på tre sidor av buren), eventuellt prova att ha en värmelampa i ett hörn i buren så de kan värma sig.
Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus
Håller med #1 om att det nog är för dragigt i huset. Säkert fuktigt och kyligt? Till att börja med kan du ju lägga en filt över, ha små myshus osv.
Min blogg: Fibroflicka med myalgisk encefalomyelit.

Evon fick tyvärr en allvarligt urinsten som gjorde att vi var tvugna att låta honom somna in :-(