ett marsvin som inte kan squeeka?
Hej! Min ena marsvins hane Troye har jag märkt kan inte pipa sådär högt som de gör när det vankas mat/prasslar i köket.. Han kan prata normalt och kuttra när han vill bossa över kompisen utan problem, men när han ska squeeka kommer det bara luft, som när en människa hyshar typ (shhh).
Om man kliar honom under hakan så kan man se att hans underläpp typ ser lite förstår ut, den flärpar ut lite.
Ingenting han lider av (tror jag?), han äter somvanligt och allt är helt normalt besides att han inte kan skrika högt, men det gör hans kompis ändå tillräckligt högt ;)
det är inte farligt va? något jag bör kolla upp/låta vara, skönhetsfel bara kanske?
»♛❣❣Hälsningar❣♛«
det kanske inte heter squeeka, men jag säger det, haha.
»♛❣❣Hälsningar❣♛«
Våra gör inte det heller ingen av mina gjort det så inget farligt
ha ha.. ingen som helst fara alls! Alla grisar har olika röster precis som oss människor. De flesta kan ta i ganska mycket medan andra har ynkligare röstresurser! 😃 Det är bara lite mer ovanligt med "tystare" marsvinsskrik än högljudda. ha ha.. 😉
Medarbetare på Fågelmatning, Djurparker, Vilda djur och Politik i fokus.
men det är liksom inte tystare, utan han försöker likadant som sin kompis men när han ska gå upp i en högre ton så faller ljudet bort och det kommer endast luft, förlåt men jag kan inte låta bli att skratta åt det, låter så kul hahaha 🤪 Troye och hans perfect imperfections ❤️ Som vi alla har hihi 🙂 tack för svar #2 & #3😊
»♛❣❣Hälsningar❣♛«
Ja precis, det blir bara ett litet väs istället för rösten hänger inte med, som ett minimålbrott ha ha..
och stora underläppar på marsvin är ju bara så sjukt sött!!! faktiskt en anledning till att jag först fastnade för grisar i början… en sötnöt med hängläpp som stal mitt hjärta ha ha❤️
Medarbetare på Fågelmatning, Djurparker, Vilda djur och Politik i fokus.
Ja asså jag smälter när jag ser på honom.. hihi <3 #5
det är helt galet vad man kan älska dessa djur. jag har provat på att ha många små djur och alla har jag tyckt varit lite halv tråkiga men marsvin har jag verkligen fastnat för. det är deras sett att alltid visa glädje och deras tydligt olika och härliga personligheter.
marsvin visar uppskattning och glädje men jag tycker inte en hamset/kanin är kapabel att visa glädje på samma sett, det är det som värmer mitt marsvins hjärta som mest😃❤️
»♛❣❣Hälsningar❣♛«
Min marsvins läpp "flärpar" också ut, när man kliar henne under hakan :)