Kanin + 3 marsvin?
Tror ni att man kan ha en ensam kanin i den nedersta våningen o stänga av så det blir som en ensam bur sen att 3 marsvin har dom 2 övre? 🙂 Om inte så kommer jag nog skita i kanin och låta dom 3 marsvinen springa i alla 3 våningar men har haft kanin när jag var yngre men vill ha igen o lägga ner mer tid på den. Buren är 120 cm lång, 54 cm bred, och 150 cm hög (alltså är varje bur ungefär 50 cm hög) 🙂
skrev fel på måttet på höjden men aja den är högre

såhär ser den ut
#2 Du får inte ta bilder från nätet. (inte ens annonsbilder, länka istället)
Den buren är inte godkänd för kanin. Varje våning blir itne 50 cm höjd. Ev att översta har det men inte dem andra två plus att ställningen räknas väl in också.
Jag skulle inte ha det.
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
Har sett bilder på dom som har kaniner i den. Men visserligen har dom de 2 översta våningarna till kanin men kan man ha 2/3 marsvin på den nedersta? den är ganska stor ändå. Skrev också i kommentarerna sen att den inte var 50 cm på varje våning 😉
Dock ser ju det ut som att den understa har högst tak men det går att ändra på. Man kan flytta på hur våningarna ska sitta
Jag tycker absolut ALDRIG att man ska ha en stackars kanin i en liten gallerbur. Och jag tycker buren är lagom för 2 marsvin.
»♛❣❣Hälsningar❣♛«
#4 Bara för att det är bilder med kaniner i buren betyder det inte att den är lagligt till kanin, inte i Sverige.
Du skrev att du skrev fel på höjden men inte om det gällde total höjd eller per våning ,)
Men kaninen måste ha minst 50 cm höjd och minst 50 cm bredd, om den väger under 2 kg.
jaja jag hade inte förväntat mig så¨mcyke klago mål över detta. När jag väl hade hittat en större bur.. Jag kommer iallafall göra såhär: Om jag skaffar 2 marsvin kommer dom få den nedersta våningen ensamma och det är lagom för dom + så kommer jag vara väldigt aktiv med dom sådom kommer få springa på golvet på dagarna o när dom har vant sig med gräset kommer dom få springa i en stor hage ute (jag kommer såklart ha koll på dom så inget händer) och då kommer kaninen få dom 2 översta våningarna (det är större än vad min förra kanin hade o hon mådde bra) och kaninen kommer jag också vara aktiv med såklart. Kommer låta den springa ute också, hoppa med mera. Jag är en djurmänniska så när jag gillar att hålla på med djur. Många har sagt att buren känns större än vad måttet sägs vara och flera har delat på den. Jag förstår såklart att kaninen behöver ha en högre höjd men som sagt kan man ändra hur burarna sitter så kaninen får lite högre än marsvinen :) Den är inte så liten som den ser ut. Har haft kanin innan som var i en bur med endast en våning dock sprang hon mycket på golv osv med sen flyttade hon till större bur dock o hon verkade må bra :) Hon levde iallafall i nästan 9 år o dog troligtvis av åldern. ❤️
#8 Det är inte klagomål, utan svar på din fråga. Information. Men du väljer att ta det hela på fel sätt.
Minst en våning måste vara laglig till kaninen, jag tvivlar på att någon av dem är minst 50 cm höjd (innermått). Vet en som hade den buren, h*n var inte speciellt nöjd. Inte så stabil heller.
Satsa hellre på två enskilda burar och sätt ovanpå varandra. Eller kanske större bur till kaninen (140 cm och uppåt) och sedan 120bur (eller större) till marsvinen och bara ha ovanpå.
dom är iallafall inte mindre än 150 cm 😉 hur högt måste marsvin ha? 🙂
kan inte ha skilda, får inte plats. Jag kommer ta bort hjulen o fixa så det blir stabilare. Det är inte så svårt att fixa. Har också skrivit nån stans att den inte är så stabil med hjul på. 🙂
#10 150 cm är totala höjden på hela buren med ställningen. Så varje burdel blir ju mindre än 50 cm.
Marsvin måste ha minst 25 cm höjd men är egentligen på tok för lågt, minst 40-50 cm är bättre för dem.
#11 Det blir inte mindre plats, eftersom de står ovanpå varandra, precis som våningsbur. Bara att burarna är separata.
H*n testade både med och utan hjul. Fungerar dock bättre med marsvin än kanin, svajade mer med kanin.
blir det inte lika o stabilt om man ha en bur med 2 våningar sen en separat ovanför?
en fråga, kan man inte spänna fast den eller sätta fast buren i väggen? som man kan göra med t.ex bokhyllor?
#15 Det finns rätt enkla sätt att förankra buren i väggen, tänk bara på att djuren inte ska kunna komma åt att äta tapet.
I övrigt (nu går jag offtopic, men ser att du skrivit många trådar här gällande djurköp) så tycker jag att du ska fundera på exakt vad det är du vill göra med djuren innan du skaffar dem.
Behöver du skaffa alla på en gång? Kommer tiden finnas till att aktivera de? Finns det pengar om något eller flera av djuren blir sjukt?
Kanske är det bäst att börja med antingen kanin eller marsvin och om du sedan upptäcker att du har tid och pengar, skaffar ytterligare en djurart. 🙂
Det är fantastiskt roligt med många djur men allra roligast är att verkligen kunna skämma bort de man har på absolut bästa möjliga sätt.
ja jag har tid osv. Kommer köpa lite innan sommaren. Och självklart ska jag fixa så dom inte kan äta på tapeten. och om jag ändå ska köpa så stor bur kan jag lika gärna skaffa kanin ganska snabbt efter marsvinen. Har bestämt att jag vill ha 2 marsvin o en kanin. :) Har hittat en som jag ska köpa marsvinen av o det är inte så lätt att hotta den rasen jag vill som är nära där jag bor o då så är det bäst att köpa från dne uppfödaren sen nu när jag har hittat sen älskar jag kaniner o saknar att ha en kanin att träna med osv ❤️
Herregud. jag tycker inte du ska sätta två marsvin på en yta av en våning på dendär buren. absolut inte. om du inte har plats borde du inte skaffa marsvin och kanin på samma gång. det kommer bli för mycket.
jag tycker du ska satsa på att ha en kanin om du saknar det, se till att den får ha så stor bur som möjligt.
»♛❣❣Hälsningar❣♛«
#18 120x58 är dock inte för lite för två marsvin (men jag skulle inte ha mindre)
#19 förlåt jag trodde måtten var 100x50, my bad.
»♛❣❣Hälsningar❣♛«