Marsvin iFokus

Marsvin

Etikett: skötsel
Läst 553 ggr
Anna O.
0

Tar hand om marsvin själv?

Jag och min lillasyster fick två marsvin ihop i vintras. Jag städar buren, ger dom ny mat, osv alltså nästan allt.. Det enda hon gör är att hålla dom men hon ska byta vatten varje dag men det gör hon inte! Så det byter jag också. Jag är 13 och hon 10! Även om hon är yngre än mig så måste hon väl hjälpa till.. Jag kan ju inte göra allt.

Cindy S
0

Har du försökt att be dina föräldrar om råd? Ni kanske tillsammans kan prata med din syster. Det är ju viktigt att ni delar lika om marsvinen var köpta till er båda. Samtidigt så är det främst dina föräldrars ansvar.

Jessica Jones (2015-)

- Sajtvärd för superhjaltefimer.ifokus.se - Medarbetare för halloween.ifokus.se -

Anna O.
0

Jo, min mamma hjälper mig också. #1 Men det är ju endå våra marsvin, så vi ska ju göra det flesta själva. :) men min mamma kan ibland hjälpa mig med att städa buren, fylla på mat/vatten osv. Men klippa klorna sköter hon :P

Fridaaaa
0

Era föräldrar som har huvudansvaret. De kan inte lägga huvudansvaret på er egentligen

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

[Smålandsbrud]
0

Föräldrarna har det störta ansvaret med tanke på att ni är unga än det är bra att ni med fick ta ansvar det låter som min värld fick ta typ allt ansvar för mina första marsvin :/ prata med föräldrarna dina :)

Vanja
4

Vad duktig du är som sköter så mycket själv och vad bra att du har en bra mamma som hjälper till. Jag tycker att det är superbra att du redan lär dig att ta ansvar, det är en viktig egenskap som man behöver i livet :) 

Jag tycker att du kan säga till din mamma att du skulle önska att din syster hjälpte till mer. Men hon faktiskt bara 10 år och kanske inte riktigt har förstått det här med Ansvar än. Så det kanske kan ta lite tid innan hon lär sig det. 

Men superbra att du är så duktig! :)

/ Vanja 
Sajtvärd på Politik I Fokus. 

Anna O.
0

Tack så mycket :) Jag brinner verkligen för djur och vill ju göra det bästa för dom #5

Marsvin.Fantasten!
1

Jag tycker att hjälper hon inte till blir marsvinen dina! Vad bra att du tar hand om marsvinen :)