Vad är bäst? Angånde burar
Själv gillar jag inte gallerburar till marsvin då jag är van vid bokhylleburar till marsvinen. Men sambon tycker galler är bäst vill helst köpa den största billy som jag alltid haft till mina. Ångrar att jag inte sprarade den buren till våra små nya liv men. Vad tycker ni är bäst ? Galler eller bokhyllebur?
Vi ska fixa en nya i sommar hade vi tänkt då varken jsg eller sambon har råd just nu får deras gamla bur på 100 cm duga då dom får vara ute mycket
Tycker helt bokhylleburar eller någon sorts hemmabyggd för då får man mycket bättre mått och egen design osv. Dock så är gallerburar mycket bra om man tex har djur som kanske mer än vill gosa med dem haha.
//Med vänliga hälsningar Ida
Va dig själv, alla andra är redan upptagna. 😎
Håller med om att gallerbur är bättre om man har andra husdjur……"buren" i bilden i inlägget ovan skulle vi i vårt hushåll snarare få kalla matskål.
Fin bur dock kan jag inte fixa plastglas som jag vill ha på buren :( Låter för mycket attt såga i en lägenhet pga vill inte störa gannar så vi ¨åker ut 🙂
Tycker att gallerbur blir så instängt även att luckan nu står öppet mesta av dagen tycker inte dom till marsvin. Ska prata med sambon
#3 vadå mayskål? Den är ju super fin. man ska komma med positiva kommentarer :)
»♛❣❣Hälsningar❣♛«
Jag skulle vilja ha bokhyllebur, men går inte pga hundar och katter. Har stor gallerbur istället :)
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
Det var inte en kommentar om att buren skulle se konstig ut…..buren är snygg! Men i mitt hushåll där vi har andra husdjur så skulle t.ex min hund vara väldigt tacksam över upplägget och marsvinen skulle snabbt vara uppätna. Därför har vi en gallerbur. Men jag gillar bokhylleburarna då de verkar trevliga för marsvinen….om de inte blir uppätna då vill säga. Så för att förtydliga : Jag ber om ursäkt om någon tog illa upp, min kommentar syftade endast till att peka ut att jag anser att gallerbur är bättre om man har andra husdjur som kan tänkas äta marsvin i samma hushåll. Svårt det där med att förklara vad man menar i text på nätet ;)
Förstår din tanke #8 Själv har vi bara kaniner och marsvinen då så det är lungt när vi skaffar katt i framtiden kommer vi låta dom gå i köket och ha buren där ;)
Bokhyllebur!
Jag har en 'gallerbur' men utan galler. 🙂 Dem går ingenstans när dem är i men Marshmallow (1 år) och Sockertopp (2 år) ska ibland hoppa in när det börjar bli långtråkigt under golvtiden. Den gamla kärringen däremot bara står med lyft nos och väntar på att man ska ta upp henne😊
Just nu har jag en hemmabyggd i formplyfa som fungerar fint, total yta blir 1 kvadratmeter. Den har dessutom hjul vilket underlättar när man ska städa både i och under den.
Har dock beställt en lika stor gallerbur nu för att de inte ska bli smörgåsbord åt blivande hund och besökande jyckar.
Har haft både hemmabyggda burar och standard gallerburar och vad jag föredrar beror främst på marsvinen. Killarna jag har nu skulle aldrig få för sig att skutta över kanten fast de nog skulle kunna medan ett par honor som jag hade för några år sedan var experter på att kravla sig ut och till de funkade det bäst med galler.
Det jag tycker verkar sämst däremot är duna-burar, känns som att luftgenomströmningen borde bli alldeles för dålig i sådana.
En fråga från en nybörjare i marsvinsvärlden. Hur gör ni rent en bokhyllebur? Vi har en gallerbur och tömmer den helt en gång i veckan och tvättar ur ordentligt med vatten och diskmedel. Känns lite svårt att göra med en bokhyllebur.
Det är smidigt att göra rent en bokhyllebur. Jag tömmer innehållet,kutterspån,och sedan brukar jag ta en trasa med hett vatten och torka rent. jag använder också ättiksprit som får ligga och "verka" en stund innan jag torkar med hett/varmt vatten.