Stor innebur - vart köpa`?
Någon vet ett bra ställe där man kan köpa en stor innebur? Den dem har nu är 150x60 men vill ha större. Vet att det finns på teddytassen men deras frakt är svindyr.
Arken zoo har vi inte har, Grizzly hade inte så stora burar sist vi var upp, inte tassar & morrhår i Växjö heller.
Hade planer på bokhyllebur men svårt att få till det bra med nät (måste ha nätpga hundar och katter) :/ Samt att jag inte är så händig av mig.
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
Jag tycker bokhylleburar är det bästa alternativet när man vill ha stor bur till marsvin. Jag har bokhyllebur till mina även fast jag har hund. Jag lämnar aldrig hunden ensam i rummet som marsvinen är i, och hittils har det gått bra. Hunden vet att han inte ens ska gå in i marsvinsrummet,när jag inte är med.
Jag är inte heller så händig,och jag var riktigt nervös för att bygga bokhylleburen,men det gick faktiskt riktigt bra🙂
#1 Jag har ingen dörr in till rummet där marsvinen är plus att katterns klösträd är det, så kan inte stänga ute dem. Så måste ha med galler/nät
Jag har inte verktygen att bygga heller så.
Du kan ha bokhylle bur och sätta fast kompostgaller med något påhittigt gångjärn ish. Eller hösnät fast häftat över en del av buren och så en lucka där du kan lägga kompostgaller på som en lucka :)
Annars finns det ju c&c cages, med lock, men det är ju ohyggligt dyrt eftersom vårt land inte har tagit in några till affärerna (vilket jag verkligen tror dom skulle tjäna på)
»♛❣❣Hälsningar❣♛«
Kolla blocket också :D Kolla efter kanin ute burar. De är ju stora och tunga med det finns rymliga. Det finns ju sådanadär hagar som är till för kaniner att ha ute, man kan ha sådan med plastmatta i botten :)
»♛❣❣Hälsningar❣♛«
#3 Kompostgaller får katter lätt ner tassarna. Och hönsnät är inte speciellt hållbart. Hade fått vara fyrkantsnät i så fall. Men är svårt att få det bra plus att jag inte har verktygen att bygga heller, inte speciellt händig heller. :/ Så gallerbur är det som passar bäst.
C&C är alldeles för dyrt. Plus har easyströ som botten så trillar ut med C&C väl?
#4 Kollat redan, men finns inte inneburar som är större än den jag har. Ska inte ha direkt på golvet utan upphöjt.
Jag tror inte att du kommer hitta webshoppar med så mycket billigare frakt på burar. Det är stora, tunga lådor som ska transporteras och förvaras och köper du i fysisk butik kommer priset förmodligen ändå överstiga vad webshoppens bur kostar inklusive frakt.
Var bor du? Vissa djuraffärer kan beställa in i rätt storlek åt dig om de har möjlighet (men åter igen, det blir nog ändå inte billigt…).
Håll utkik på begagnat-marknaden?
Mina marsvin hade nät över sin "bokhylle"bur innan jag tog över de (familjen hade en stor hund) och det hade de gjort av Gunnebo fyrkantsnät. Med en enkel tång och lite fantasi borde det gå att lösa rätt lätt.
Aa juste. Tänkte inte så långt 😕 Ja synd att c&c är dyrt, jag tror inte det trillar ut, men vet inte säkert. okej, synd. Men håll utkik efter stora gallerburar på blocket, jag kan kolla runt på några sidor, åter kommer om jag hittar något 🙂
»♛❣❣Hälsningar❣♛«
#6 Webbshop måste det itne vara, frågade bara efter ställen som kan tänkas ha så stora inneburar 🙂
Bor i Blekinge, kollat med ena djuraffären men de skulle ha över 2000kr och då kan jag köpa från teddytassen likväl :/
#7 Ja jag brukar kolla på blocket även när jag inte letar saker men så stora inneburar har jag aldrig sett :(
»♛❣❣Hälsningar❣♛«
#9 De är inte speciellt bra. Och får inte plats dessvärre men tack ändå!
#8 Okej, då missförstod jag ditt inlägg, ursäkta! 🙂
De flesta stora jag hittar är från zoo.se :)
»♛❣❣Hälsningar❣♛«