(Bildtråd) Malles marsvin
Tänkte göra en liten bildtråd för mina marsvin. Har just nu två grisar, två honor.
Ska dock ta emot en bekants marsvin som råkat bli för många (två blev "plötsligt" nio) och tyckte att det vore kul att lägga upp en tråd om hur det kommer att gå. Så, bilder lovas imorgon! 😃
Här är bilderna på alla 11 marsvin som jag lovade skulle komma igår. Dock så hade jag tappat bort laddaren till mitt kamerabatteri så självklart blev det inga bilder igår :/
Coco, 2 år gammal. Togs emot som omplacering i december ifrån en vän. Är mamma till Prinsen och Mollie (som bodde hos en bekant).

Pringles, 6 år. Har nu haft henne i fem år och köpte henne från en ägare som tröttnat. Har "överlevt" två burkamrater som mycket hastigt lämnat oss. Bor ihop med Coco.

Omplaceringsmarsvinen
Popcorn "Poppe", snart 3 månader.

Ufo, snart 3 månader. Bror till Poppe.

Prinsen, 6 månader. Pappa till bröderna och småttingarna. Bror till Mollie. Har en fin haircut på rumpan där pälsen var väldigt lång.

Texas, största ungen i kullen.

Indie, största honan i kullen.

Harald Fancypantz

Tyson "T" (minst i kullen och min älsklingsgris)

Lavendel

Mollie, mamma till bebisarna och de är hennes andra kull. Hon är endast 6 månader gammal och fick Poppe och Ufo vid en ålder av 3 månader.

Marsvinen har en tråkig historia bakom sig som bla. innehåller inavel och för små burar (de tre hanarna bodde hopklämda i en bur avsedd för möss).
Eftersom Mollie och Prinsen är syskon så är Poppe, Ufo och bebisarna tyvärr inavlade och kommer sedan säljas till bra hem där de INTE kommer att ingå i avel. Detsamma gäller föräldrarna.
Annonser kommer snart!
Vad skönt att allt verka löst sig till slut och att marsvinen fått komma hem till dig. Superfina allihop men lite extra förälskad i Pringles 😍
//Med vänliga hälsningar Ida
Va dig själv, alla andra är redan upptagna. 😎
Alltså Ufo ❤️ Ser ju ut som en liten guldhamster! 😍
¤ Jag förväntar mig inte att vara lycklig. Jag inbillar mig inte att jag ska finna kärleken, vad det nu betyder, eller att om jag finner den ska göra mig lycklig. ¤
Jo Pringles är fin hon 🙂 Ja, det är jätteskönt att de har kommit därifrån och ska snart ut till nya bra hem!