Bygga bokhyllebur
Hejhej alla!
För ett par veckor sedan fick jag mina två första marsvin, två skinnykillar. De hade då med en väldigt liten och gammal bur och därför köpte jag en ny gallerbur med måtten 100x60cm. Jag har nu insett att det är alldeles för litet för mina killar och därför, efter mycket kollandes runt här på sajten om hur man bygger bokhylleburar, har jag övertalat mamma till att få bygga en sådan! :D
Det blir antagligen billy bokhyllan från ikea som är 200x80cm! *Happyface* Min fråga är nu hur ni tycker man förstärker baksidan/botten på bästa och billigaste sättet? Har sett att många har gjort på olika sätt så nu behöver jag hjälp att bestämma hur jag ska göra 🤔
Tack på förhand! ^^
Hyllorna som kommer med bokhyllan,dom har jag satt på baksidan,så botten blir starkare,enkelt och billigt🙂
Samma som #1! Ska också tillägga att jag köpte min billyhylla på blocket för 80kr några dagar senare fanns nån som skänkte bort så kolla om nån säljer en begagnad billigt! Onödigt att köpa en ny för 500kr liksom ;)
Min blogg: Fibroflicka med myalgisk encefalomyelit.
#3 får jag bara vart i landet du köpte den? ser precis ut som buren mina hade när jag hämtade dom från förra ägaren 😃
»♛❣❣Hälsningar❣♛«
Tack för alla svar!
Va smart att använda hyllorna till det, så korkat att jag inte tänkt på det 😃
#3 Så fiin!
Har en till fråga! Är det bäst att limma eller häfta fast vaxduken? Vad tror ni håller bäst? 🙂
#4 i Stockholm:) Tror dock inte att det är den, denna byggde vi själva! #5 Tackar! Vi häftade som sagt. Har inga belägg för att det håller bättre än lim, men det var väldigt praktiskt och enkelt att fixa!
#6 Okej tack! :)
#6 okej, väldigt fin iaf :)
»♛❣❣Hälsningar❣♛«
#8 tackar!