Marsvin iFokus

Marsvin

Etiketter: boendeinredning
Läst 1379 ggr
benochjerry
0

Hemma gjorda leksaker,hus osv.

Hej!

I djuraffären nära mig så finns det lite saker till marsvin, har kollat på nätet också men jag brukar inte hitta så mycket. Skulle ni kunna ge tips på vad man kan laga själv för leksaker och andra roliga grejjor, kanske lägga upp bilder och sånt, så att jag kan försöka fixa roligare grejjor till dom ? Leksaker, hus, hinder, sängar, ja allt!

Vill ge mina grisar något nytt och kul :)

VanjaStjärnor

benochjerry
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Detta är mina grisar 😍

VanjaStjärnor

akittehmonster
0

Jag bygger mina marsvins hus! Det rekomenderar jag, ha ett litet vitt staket, ett hus. Göra en liten pool till dom!! Så kan du bygga lite typ, lekpark aktigt i ute hagen.

philippazon
0

#2 Åh vad gulligt med en liten pool, jag såg ett (flera) klipp på youtube där marsvin simmar. Typ det gulligaste jag sett. jag själv älskar att bada, vi köpte en hund 2012 som skulle vara vatten hund men han är allt annat än vad rasen sägs vara, han hatar vatten till exempel ;) förlåt det var väldigt OT

Men man kan sy massa mysiga hyddor, kryp in, mys, tunnlar osv till dom i fleece. Sök på google/youtube på tillexempel "how to make a guinea pig igloo" eller "how to make hidey houses for guinea pigs" det är förutsatt att du kan förstå engelska då, finns inte så många svenska.

»♛❣❣Hälsningar❣♛«

akittehmonster
0

#3 mina marsvin ÄLSKAR att bada. Minstingen hon ska jag bygga någon pool liknande sak till när jag hittat rätt hylla! ;)

philippazon
0

#4 åh vad mysigt. Jag får testa bada mina fegisar nån gång :D

»♛❣❣Hälsningar❣♛«

Amanda.M
0

Man kan göra lite vad som helst. blöt papper och lägg på en burk. En rejäl burk så att marsvinen får plats i huset, pappret ska ligga som ett lager på varandra och vara ungefär 1-2cm högt. Sen låter du det torka, beroende på hur mycket papper du har så kan detta ta flera dagar. Tyvärr så torkar det inte bara över natten 🤪 Om jag är rätt otydlig så kan du kolla på youtube tillexempel ' diy hamsterhouse', detta är ju till marsvin, men det går lika bra att kolla på hamster hus bara att du gör det större. Självklart kan du googla på marsvinshus också.. :)

Fridaaaa
3

Pool anser jag inte är lämpligt att ha till marsvin. Marsvin kan lätt få lunginflammation/förkylningar om de blir blöta och sedan kalla/kommer i lite drag.

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

benochjerry
0

Tack 😊 kanske ska prova göra en pool en varm sommardag då 😊

VanjaStjärnor

Fridaaaa
0

#8 Hamnar marsvinen i drag riskerar dem att bli sjuka

philippazon
0

#9 marsvin kommer inte dö av existens, nu tycker jag det går lite överstyr med att ALLT verkar vara giftigt och livsfarligt. De behöver ju inte bada ofta, och man får ju anpassa dagen så det är soligt och varmt och inte blåsigt, kanske göra det inomhus?! 

Folk kläckte ju ur sig att kexchoklad var cancer framkallande, hallå någon måtta får det väll vara.

Förlåt om jag är otrevlig men jag blir bara lite irriterad.

»♛❣❣Hälsningar❣♛«

Fridaaaa
0

#10 Nu är det du som överdriver extremt mycket och förstorar upp saker väldigt mycket. Ingen har påstått det du skriver eller ens antytt till det. Så du har absolut ingen anledning till att vara irriterad. 
Och står i #0 "ute i hagen" det tolkar jag som utomhus. 
Jag anser att det finns bättre sätt att svalka sina marsvin (tror det finns artikel om det här men inte säkert)

philippazon
0

#11 förlåt mig men jag blev bara troligt irriterad att i typ varenda tråd så kommer någon person och säger "det dör är giftigt/livsfarligt", känns som att allt här i världen är giftigt och farligt osv. 

Ingen sa att poolen skulle vara utomhus heller ;)

Okej onödig diskussion. Förlåt att jag startade den men asså någonstans vill jag sätta ner foten när jag tycker det hela går överstyr med vad osm är giftigt, livsfarligt, cancerframkallande, ja whatever vi knäppa människor hittar på med våra små hjärnor.

»♛❣❣Hälsningar❣♛«